بحثی که همیشه در سرزمین استارتاپ ها داغ بوده، بحث ترکیب ایده آل یک تیم بنیانگذار است.

آیا بهتر است که تمام اعضای تیم پیش زمینه نرم افزار باشند؟

چقدر داشتن MBA و متخصص کسب و کار در موفقیت مهم است؟

مدیر عامل های استارتاپ های موفق که دانشگاه را ترک کردند چی؟

برای اینکه من به این سوال جواب بدم، تحقیقی در بین بنیانگذاران ۳۰ استارتاپ موفق اخیر انجام دادم و رشته های تحصیلی آنها را بررسی کردم.

به صورت متوسط هر استارتاپ موفق ۴/۲ بنیانگذار داشته است. (معمولا ۲ نفر)

 ۵۴% از تیم ها حداقل یک بنیانگذار فنی دارند

 ۳۷% از تیم ها کاملا از افراد فنی تشکیل شده اند

 ۳۰% از تیم ها هیچ بنیانگذار فنی ندارند

۱۵% دانشگاه را در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس

 ۱۰% از بنیانگذاران دارای مدرک MBA هستند

 تعداد تیم هایی که بررسی کردم زیاد نیستند و این استارتاپ ها در کل شرکت های استثنایی هستند. ولی چند اگو از این داده ها خارج میشود:

۱.  هیچ ارتباط مستقیمی بین درصد خاصی از بنیانگذاران فنی و موفقیت نیست. به زبان دیگر، درصد بنیانگذاران فنی تاثیر چندان زیادی بر موفقیت نهایی ندارد.

۲.  به همان مقدار که افرادی با MBA  داریم، افرادی را نیز داریم که دانشگاه را ترک کرده اند.این داده ها به من نشان میدهند که تیم ها خوب استارتاپی می توانند ترکیب های مختلفی داشته باشند و هیچ فرمول خاصی ندارند.

منبع:

tomtunguz.com/founders-with-cs/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.