4.آنها را به خود نزدیک تر کنید.

کوهن به ارزش قائل شدن برای زمان کسانی که برایش کار می کنند اصرار می ورزد. او این را اینطور توضیح می دهد: «کارکنان با انگیزه و با استعداد، بزرگ ترین دارایی هر شرکتی هستند و بدون آنها نمی توان شرکت را اداره کرد. پس به صحبت های آنان گوش دهید. به آنها نزدیک شوید، ناهار را کنار آنان صرف کنید و هر چقدر در توانتان هست با آنها به گفتگو بپردازید. سپس، از آنان به خاطر سپری کردن وقتشان در کنار شما قدردانی کنید.


5 . کارکنان خود را غافلگیر کنید.

به زبان آوردن تشکر به صورت پیوسته می تواند خسته کننده و بی معنا باشد اما کوهن رویکرد خود را دارد. او می گوید:‌ هر از چند گاهی، بدون دلیل کار متفاوتی انجام دهید. مثلاً می توانید کارمندان خود را به صبحانه یا ناهار میهمان کنید و یا یک سخنرانی کوتاه ترتیب دهید و صحبتهای خوبی برایشان بکنید. حتی یک بسته شکلات به عنوان هدیه هم می تواند معنای زیادی داشته باشد. اگر این کار را از ته قلب خود انجام دهید آنها هم آن را درک خواهند کرد.

۶.موفقیت های خود را با آنها سهیم شوید.

بسیاری از رهبران، دیدگاهی «ما» و «آنها»یی دارند. این جداسازی حتی اگر ستیزه جویانه هم نباشد به انزوای احساسی و افت کارایی می انجامد. اما کوهن ایده ی بهتری دارد. او می گوید: هر بار که مراسم خاصی دارید، قرارداد خوبی می بندید و یا فرصت خوبی به دست می آورید، اعتبار آن را به خودتان اختصاص ندهید. به همه اینطور بگویید که به خاطر کار تیمی میان کارکنان، عملکرد خوب و حمایت آنان بوده که شرکت توانسته است این قرارداد را ببندد.

۷.به فکر کردن بسنده نکنید، به زبان بیاورید.

کوهن مصر است که هیچ وقت نباید فکر کنید دیگران از قدرشناسی شما نسبت به حضور و کارشان آگاهند. او اعتقاد دارد شما باید از هر فرصتی برای به زبان آوردن این موضوع استفاده کنید. وی در این باره می گوید: رهبران معمولاً به شدت سرشان شلوغ است و اغلب فراموش می کنند آنچه در ذهن دارند را به زبان بیاورند. هر وقت می توانید از کارکنان خود تشکر کنید تا آنها کم کم احساس متفاوتی پیدا کنند. اینکه کسی به شما نزدیک شود، لبخند بزند و حرف خوبی به شما بزند احساس فوق العاده ای دارد. حتی وقتی کسی مرتکب اشتباهی می شود، اشتباهش را با کلمات مثبت به اطلاعشان برسانید. حرف های خوب را در ذهن خود نگه ندارید. به جمع کارکنان خود بروید و آنها را به زبان بیاورید.

منبع:

http://www.inc.com/kevin-daum/this-successful-global-ceo-shares-7-amazing-ways-to-demonstrate-gratitude.html?cid=sf01001&sr_share=twitter

برداشت آزاد خودم از این موضوع.