ظهور اینترنت موجب گشوده شدن دربی به روی احتمالات نامتناهی برای تجارت های جدید شده و قابلیت های بسیاری را در اختیار خرده فروشان کوچک تر می گذارد.به منظور به حداکثر رساندن عملکرد کاری خود، می توانید برخی از درس های غول های بزرگ تجاری را مدنظر قرار دهید. در ادامه به سه مورد از آموخته های سه برند موفق تجاری اشاره می شود.

آمازون

بزرگ ترین خرده فروش دنیا از دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک فروشگاه کتاب آغاز به کار کرد. امروز ارزش خالص درآمد این شرکت بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است.

درس آموخته شده از این کمپانی: در دنیای تکنولوژی، همه چیز به سرعت و بدون قابلیت پیش بینی پیش می رود. خودتان را به باقی ماندن در یک حوزه خاص محدود نکنید. مهم نیست که چقدر زمان صرف آماده سازی پیش نویس طرح اصلی تان می کنید. انقلاب در عرصه دیجیتال، پایان ناپذیر است. منتظر فرصت های غیرمنتظره زیادی در این عرصه باشید.

Etsy

این کمپانی در عرصه فروش محصولات دستی فعالیت می کند. Etsy به خاطر فرهنگ صنفی متغیر، متنوع و بسیار خوبش معروف است. ساختمان های فوق العاده زیبای این کمپانی در بروکلین است. بسیاری از دارایی های این کمپانی در نجاری خودشان ساخته شده است. این کمپانی دارای یک اتاق تنفس” برای تفکر است، غذاهای کمپانی محلی و ارگانیک می باشند، یک گلخانه همگانی در محیط کار وجود دارد که با باز شدن پنجره ها نورش تامین می گردد. خلاصه هرچیز دیگری که بتوانید در یک خانه صنایع دستی تصور کنید در این کمپانی وجود دارد. ابتکارات آنها عبارتند از: استخدام فراگیر مهندسان تازه کار خانم، حفظ توازن جنسیتی تیم ارشد، پیگیری شاخص های تنوع کمپانی، همکاری با Hacker School و B-Corp برای آموزش و تعلیم کارمندان و استخدام مدیران، و کاهش سلسله مراتب مدیریتی برای اطمینان از آنکه همه کارمندان حق اظهارنظر داشته باشند.

درس آموخته شده از این کمپانی: فرصت های استارتاپ مبتنی بر فرهنگ اینترنتی، بی پایان است. در حوزه آنلاین، این تفکر کارآفرینان در مورد «زمان درست، مکان درست» هرگز درست نیست.

eBay

eBay در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد. در ابتدا به شیوه آنلاین مزایده های خودش را برگزار می کرد و بعد در ادامه شیوه های ابتکاری خود را گسترش داد.

درس آموخته شده از این کمپانی: ساختارها و تکنیک های فروش در دنیای واقعی، می توانند به شکل قابل توجهی در فضای آنلاین موفق باشند و موجب توسعه فرصت ها شوند. در مجموع، عرصه آنلاین، شیوه های جدید و قدیمی را در اختیار کارآفرینان قرار می دهد.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/253076

برداشت آزاد خودم از این موضوع.