۱اندازه­ های خود را بشناسید.

من در هر فصلی کت و شلوار می­خرم. من سایز خودم را به همۀ معیارهای اندازه گیری (از جمله اندازه‌های رایج در اروپا) می دانم. وقتی به فروشنده می­گویم «چیزی به من بفروش» او بهتر از من سایز من را می­داند و دقیقا سایز من را می گوید. اگر او مثلا سه سایز بالاتر یا پایین­تر بگوید من فورا فروشگاه را ترک می­کنم. عجیب است که بسیاری از تجارت­پیشگان مشخصات و اندازه مناسب خود را نمی­دانند . باید قیمت و اندازۀ هر چیزی که سفارش می دهید را بدانید.

۲ابزارهای خود را بشناسید.

وقتی در یک رستوران خوب هستم، زمانی که متصدی رستوران لباسم را در کمد لباس بررسی می­کند، بسیار لذت می برم. همچنین وقتی که مستخدم پس از اتمام پیش غذا خرده­های غذا را تمیز می­کند کیف می­کنم. خیلی از ما ابزارهای مناسب برای تجارت خود را در اختیار داریم. لازم نیست همه چیز را درباره ابزارها و تاریخچۀ آنها بدانید اما باید طرز کار آنها را به درستی بدانیم.

۳زمان خود را بشناسید.

مربی خصوصی من وقتی پای مدیریت زمان در میان باشد، آدم فوق العاده ای است. هر وقت تمرین می­کنیم، او دقیقا سر ۶۰ دقیقه تمام می­کند. من همیشه در عجبم که او چطور این کار را می­کند؛ بویژه اینکه او طوری مرا مشغول می­کند که وقت نگاه کردن به ساعت را ندارم. آنهایی که به زمان آگاهند، می­توانند برنامه­های خود را مدیریت کنند. اگر همیشه در تجارت خود دچار کمبود زمان می­شوید، حق ندارید کار خود را توسعه دهید. بر عکس آنهایی که بر زمان مسلطند، توان خدمت رسانی به همۀ مشتری­ها را به بهترین نحو خواهند داشت.

۴-  انرژی خود را بشناسید.

وقتی برای خوردن خوراک خرچنگ مورد علاقه­ام آماده می­شدم، یک مستخدم دست و پا چلفتی سعی در جلب توجه من داشت و به من می­گفت که دفعه بعد هم پیش او بروم. او سعی داشت خود را مهربان و فعال جلوه دهد اما برعکس بود. او با اینکه جوان بود ولی هر شب به خاطر عدم مدیریت انرژی خود دچار خستگی زود هنگام می­شد. سخت کار کردن، نشانه هوش نیست.

۵-  کارمندان خود را بشناسید.

من شخصا یک لشکر دستیار دارم که به من کمک می­کنند. شناختن کارمندان به شما کمک می­کند که کار خود را بدون عیب و نقص انجام دهید.اگر کارمندان خود را به درستی انتخاب کنید در کار خود بی­نظیر خواهید بود.

۶-  پول خود را بشناسید.

بیشتر حرفه­ای ها نمی­دانند چقدر در حساب بانکی خود دارند. همۀ افراد جامعه هزینه‌هایی می پردازند که از آن آگاه نیستند.وقتی پول خود را مدیریت می‌کنید، درآمد خود را بیشتر می­کنید. باید دقیقا بدانید چقدر درآمد دارید و چقدر هزینه یا پس انداز می­کنید.

۷-  مشتریان خود را بشناسید.

من بهترین­ها را برای مشتریانم کنار می­گذارم. آنها در واقع همۀ پولی را که در می‌آورید پرداخت می­کنند. پس باید مراقب آنها باشید. اطمینان یافتن از رضایت مشتری، باید اولین اولویت شما باشد.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/252629

برداشت آزاد خودم از این موضوع.