۱- سکوت به ما قدردانی را می آموزد

در تفکر همراه با سکوت، ما ارزش قدردانی از کسانی که در زندگی مان هستند و آنچه که در زندگی مان داریم را می آموزیم. سکوت باعث می شود عمیقاً به حرف های دوستان و خانواده مان گوش دهیم.

۲- سکوت عامل تمرکز است

 در جهان امروز، توجه ما عمدتاً متمرکز بر ابزار الکترونیک مان، شغل مان و چیزهایی است که موجب سرگرمی ما می شوند. سکوت و آرامش به ما می آموزد که به همه چیز دوباره بیاندیشیم.

۳- سکوت موجب می شود طبیعت را تحسین نماییم

تفکر در سکوت، مخصوصاً زمانیکه در طبیعت هستیم، باعث می شود تا بیشتر به زمین گوش فرا دهیم و تمامی چیزهایی که زندگی مان را می سازند درک کنیم. درختان دیگر همچون گذشته به نظر نمی رسند.

۴- سکوت باعث می شود تا افکار و اندیشه هایتان را مجدداً بازسازی نمایید

تفکر در آرامش به شما در ایجاد افکارتان کمک می کند. مخصوصاً زمانیکه ایده های بزرگی دارید که باید تصمیم قطعی در موردشان بگیرید تا به اهداف تان برسید بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

۵- سکوت با تحریک بیش از حد مبارزه می نماید

گاهی اوقات زندگی ما چنان به سرعت پیش می رود که دستخوش هیجانات بیش از اندازه می شویم. کافیست کنار آتش نشسته و کتاب بخوانید. سکوت به ما حرکت آرام و تدریجی را می آموزد.

۶- سکوت به ما بشریت را می آموزد

زمانیکه در سکوت به انسانیت و بشریت می اندیشیم متوجه می شویم که همه ما دارای نقطه ضعف هایی هم هستیم. گاهی اوقات متظاهر هستیم و گاهی اوقات دارای عقاید کاملا متفاوت و رادیکالی هستیم.

۷- سکوت وجود ما را سرشار از عشق می کند

وقی که در تفکراتمان متوجه نقطه ضعف ها و عقاید رادیکالی متفاوت مان می شویم، درمی یابیم که هر انسانی شبیه ماست، هویتی منحصربه فرد که زندگی منحصربه فردی را تجربه می کند. آنها هم همانند ما درد را حس می کنند. سکوت به ما عشق را نشان می دهد.

۸- سکوت ما را دلیر و جسور می کند

شاید فکر کنید که جرات به معنای توان رویارویی با خطر است، اما گاهی اوقات جرات توان رویارویی با خودتان است. تفکر در سکوت شما را مجبور می کند تا با خودتان و با افکارتان تنها باشید.

 منبع:

http://addicted2success.com/startups/9-startup-lessons-you-can-learn-from-canva-melanie-perkins/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.