آیا در دوران نوجوانی می دانستید وقتی که بزرگ شوید می خواهید چکاره شوید؟ مهندس؟ خواننده؟ یا رهبر یک فرقه دینی؟ بدون تشخیص این موضوعات عمرتان را تلف می کنید. اما علائم و نشانه های اتلاف عمر چیست؟

۱- همیشه کارهایی را انجام می دهید که نباید انجام می دادید.

منظور از انجام این کارها این است که بیش از اندازه بازی های ویدئویی انجام می دهید، تلویزیون نگاه می کنید، و کارهای بیهوده زیادی انجام می دهید. اگر می خواهید به اهداف تان برسید و خوب زندگی کنید باید سخت کار کنید. البته اختصاص زمانی برای تفریح هم لازم است.

۲- فکرتان را تغذیه نمی کنید.

لازم است که ذهن تان همواره درگیر مسائل مختلف باشد. کتاب بخوانید، کارهای سرگرم کننده تان را انجام دهید، بیرون بروید و کاری بکنید. لازم است که هم خودتان رشد کنید و هم فکرتان. نباید اجازه دهید ذهن تان به حالت سکون درآید.

۳- خودتان را دست کم می گیرید.

با خودتان منفی حرف نزنید. شما مسئول احساسات نسبت به خود هستید، پس مثبت فکر کنید.

۴- همیشه تلفن به دست هستید.

همه مردم به آسانی به تلفن همراهشان دسترسی دارند فقط کافیه که دستشان را در جیب خود نمایند. پس نمی توانند تنها باشند. آنها باید همیشه در حال تفریح باشند. دفعه بعد در اتاق انتظار تنها نشسته و فکر کنید.

۵- به خودتان توجهی ندارید.

در اینجا در مورد ورزش منظم، استحمام مرتب و خوراک مناسب و سالم صحبت می کنیم. این روند زندگی بر وضعیت روانی شما تاثیر داشته و به شما کمک می کند تا از عادات بد زندگی تان دور شوید.

۶- هیچوقت منطقه امن خود را ترک نمی کنید.

بدانید که اتفاقات جالبی در آن سوی منطقه امن شما وجود دارد. از این منطقه بیرون آمده و کارهایی را انجام دهید. به کشور دیگری سفر کنید. از منطقه امن خود بیرون بیایید.

۷- زندگی فعلی تان را دوست ندارید.

این نشانه، علامت بسیار قوی ایی است. به فکر تغییر باشید.

منبع:

https://www.higherperspectives.com/wasting-life/