ادامه پست قبل....

افراد فقیر به دنبال ارزان ترین راه ها هستند

زمانی که این افراد به دنبال خرید یک کالا هستند، تنها به دنبال ارزان ترین آن هستند و نه کاری به کیفیت کالا و نه کاری به هیچ چیز دیگری دارند. در واقع آنها قیمت را می خرند و نه کالا را.

افراد ثروتمند به دنبال بهترین راه ها هستند

این افراد فرسنگ ها را زیر پا می گذارند تا یک کالای باکیفیت و قیمت مناسب را بخرند. آنها می خواهند در ازای پولی که می دهند سرویس باکیفیت دریافت کنند و هیچگاه به سراغ کالاهای بی ارزش و بی استفاده نمی روند.

افراد فقیر فکر می کنند که پول مهم تر از زمان است

بسیاری از افراد در سراسر جهان زمان خود را به بهای پولی معامله می کنند. شما همیشه می توانید یک پول از دست رفته را دوباره بدست آورید ولی زمان را نه. به هرحال بسیاری زمان خود را به بهای پول می دهند، بدون اینکه پتانسیل واقعی خود را درک کنند.

افراد ثروتمند زمان را مهم تر از پول می دانند

افراد ثروتمند هیچگاه زمان خود را به خاطر پول نمی دهند. یعنی مدام به دنبال تجارب خوب و تاثیرگذار در زندگی هستند. کسب و کار آنها برچیزی که بیشتر از همه دوست دارند متمرکز است و بیشتر به دنبال یک درآمد بابرکت هستند و نه یک درآمد بالا.

افراد فقیر تقلید می کنند

این دست افراد زمانی که یک فرصت را می بینند، نگاه می کنند که دیگران از این فرصت چگونه استفاده می کنند و همان را تقلید می کنند. یعنی اصلا به راه دیگری برای انجام یک کار فکر نمی کنند و اعتقاد دارند که آنچه که دیگران انجام می دهند، بهترین راه است.

افراد ثروتمند خلاقیت به خرج می دهند

این افراد به جای تقلید یک رویه برای رسیدن به موفقیت، سعی می کنند که تنها از زندگی انسان های موفق ایده بگیرند و در نهایت خود دست به خلاقیت می زنند و راه خود را کشف می کنند.

افراد فقیر شکایت می کنند، محکوم می کنند و نقد می کنند

بسیاری از افراد فقیر از گذشتگان خود آموخته اند که چگونه فقیر باشند. یعنی خانواده آنها باعث شده است که براین باور باشند که همه چیز غلط است.

افراد ثروتمند تمجید می کنند و قدر آنچه را که دارند می دانند

این افرد می دانند که چه امتیازاتی دارند و قدر آن را می دانند و به خاطر همین شکرگزاری نعمت ها و شرایطی که دارند، می توانند بیشتر هم داشته باشند.

شکر نعمت، نعمتت افزون کند       کفر نعمت از کفت بیرون کند

افراد فقیر به دنبال توصیه های ساده هستند

آنها مدام به دنبال نظرات دیگران و تایید آنها هستند. آنها همه چیز را بدون حتی پرسش یک سوال می پذیرند. هرنظر و توصیه ای را به عنوان یک حقیقت محض قبول می کنند و با همین جواب راضی هستند و هیچ تحقیقی نمی کنند.

افراد ثروتمند به دنبال توصیه های متخصصانه هستند

افراد ثروتمند ترجیح می دهند که اول خودشان تفکر کنند. اگر چیزی را متوجه نشوند به دنبال توصیه ها و جواب های متخصصانه می روند. آنها بهای توصیه ای که می شنوند را می پردازند و گزینه های بسیاری را مورد بررسی قرار می دهند. آنها می دانند که متخصصان تنها یک پیشنهاد را ارائه می کنند که دلیلی ندارد حتما تایید شود و برای یک کار بخصوص درست عمل کند.

افراد فقیر تلویزیون های بزرگ دارند

این افراد تنها به دنبال خوش گذرانی و بیشتر کردن وسایل تفریح خود و تجملات هستند و تفکر را در آخرین اولویت خود قرار می دهند.

افراد ثروتمند کتابخانه های بزرگ دارند

اما افراد ثروتمند مدام به دنبال یادگرفتن و هرچه بیشتر کتاب خواندن هستند. آنها از دانش خود به گونه ای که به آنها منفعت می رساند استفاده می کنند. آنها تلاش می کنند که خود را بشناسند، دیگران را و جهان پیرامون خود را. این یک حقیقت است که هرچه قدر کتابخانه شان بزرگتر می شود، خانه شان نیز بزرگتر می شود.

پس برای کسب ثروت هرچه بیشتر، باید تا می توانید در مورد افراد ثروتمند مطالعه کنید. در نهایت همان می شوید که می خوانیدش. اگر در حال حاضر اطراف شما را افرادی که ثروتمند نیستند فراگرفته است پس دست به کار شوید و کمی تغییر ایجاد کنید. به زودی به رویاهای خود خواهید رسید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/253331