بیش از 2 میلیارد نفر مسلمان در دنیا وجود دارد . حفظ کردن قرآن ، چیزی است که در بین بسیاری از مسلمانان کشورهای مختلف در حال رواج پیدا کردن است . این را از تعداد شرکت کنندگان مسابقات حفظ قرآن در دنیا می توان فهمید .
یکی از مشکلاتی که در این راه وجود دارد ، این است که افراد وقت و حوصله این کار را ندارند و مسائل روزمره زندگی به آنها اجازه این کار را نمی دهد .
برای پاسخ به این نیاز ، ما باید روشی جذاب ، ساده ، و تأثیرگذار ارائه دهیم که بتوانیم مخاطبان را به خود جذب کنیم . یکی روش های خوب آموزشی در دنیا ، جعبه لاینتر است .




راه اول این است که جعبه لاینتر کارتی تهیه کنیم که هزینه های بسیار بالایی دارد .
راه دوم این است که جعبه لاینتر مجازی ایجاد کنیم . در این صورت می توان کاربران اینترنتی دنیا را هدف قرار داد . نرم افزار جعبه لاینتر حفظ قرآن ، می تواند به صورت Desktop Application (نرم افزار تحت سیستم عامل) یا Mobile App (اندرویید ، اپل) باشد .

جعبه لایتنر سالهاست در کل دنیا برای آموزش زبان ، دروس دانشگاهی و ... مورد استفاده قرار می گیرد و به یکی از ابزارهای آموزشی تأثیرگذار تبدیل شده است .

روشی عالی است که با دوره کردن کارت ها در زمان های خاص ، مطالب به حافظه ی بلند مدت فرد منتقل می شود . از این شیوه می توان برای حفظ قران کریم استفاده کرد . ایده ما این است که هر آیه را روی یک کارت بنویسیم . 6236 آیه در قرآن وجود دارد . معنی هر آیه را هم باید پشت هر کارت بنویسیم . به این ترتیب ، با در دست داشتن کارت ها در زمان های اضافی و هر جا ، فرد می تواند به حفظ قرآن مشغول باشد .

طراحی اختصاصی ، جذابیت بالا ، سرعت یادگیری و وقت گیر نبودن از ویژگی های مهم این طرح محسوب می شود .