رابرت هرجاوک عقیده ای به تعادل بین کار و زندگی وقتی که یک کسب و کار در مراحل آغازین خود است، ندارد. مدیر و بنیانگذار شرکت امنیت اینترنت  Herjavec Group در گفتگوی خود در حوزه کارآفرینی اینگونه بیان می کند که در زمان شروع یک استارتاپ هیچگونه برنامه ریزی مشخصی برای کارو زندگی وجود ندارد، شما باید هرموقع که نیاز به انجام یک عمل درمورد کارتان می باشد، درنگ نکنید و به سراغ آن بروید.

به همین دلیل است که می توان رشد یک کسب و کار کوچک را به دوران رشد یک کودک تشبیه کرد. یک چیزی مثل زندگی کردن و نفس کشیدن. زمانی که این بچه نیاز به غذا دارد، باید غذا بخورد و اصلا به این اهمیت نمی دهد که شما امروز یک روز تعطیل را می گذرانید ویا به جایی می خواهید بروید. او چیزی را نیاز دارد که باید در زمان خودش فراهم شود.

مراقبت کردن از بچه کوچکتان، ویا کسب و کار کوچکتان، در زمان طفولیت خود نیاز به صرف انرژی و زمان دارد. اگر در این مواقع مغلوب شرایط شوید و ندانید که چه کار باید بکنید، بسیار محتمل است که خود را فراموش کنید و به خود اهمیت ندهید و اصلا این کار از ریشه اشتباه است. وقتی نگران خسته شدن هستید نباید یک کار را آغاز کنید. شما باید خود را وقف کارتان کنید و نظم داشته باشید.

اینکه استراحت کنید و یا کار کنید، یک گزینه انتخابی برای شما است، آن هم درزمانی که یک بچه ویا کسب و کار را رشد می دهید. مثلا در زمانی که در حال استخدام کارکنان و انتخاب شریکان بازاری خود هستید تا با کمک آنها به مرحله بعد بروید.

تنها زمانی که مراحل را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذارید، می توانید یک نفس راحت بکشید و تعادل را برقرار کنید. هیچ آزادی بهتر از این نیست که یک کسب و کار کوچک داشته باشید که برطبق برنامه شما پیش می رود.

راه اندازی یک کسب و کار یک چیز است و بقا و رشد آن یک چیز. پس به سه نکته اساسی توجه کنید:

مشتری خود را بشناسید

هدف یک کسب و کار کسب مشتری است. چالشی که صاحبان کسب و کارهای کوچک باآن روبه رو هستند، این است که نمی دانند که مشتری شان چه کسی است و باید چگونه آن را پیدا کنند. ابزارهای بسیاری برای مدیریت کارهای یک مدیرکسب و کاری و جذب مشتری وجود دارد، شما باید به جایی بروید که مشتری تان همان جا است مثلا شبکه های اجتماعی.

از تراز مالی خود آگاه باشید

شما باید بدانید که چه قدر نقدینگی دارید و تراز مالی شما در چه وضعیتی است. چه قدر دریافتی دارید و چه قدر هزینه می کنید، اینها همه رگ های خونی یک کسب و کار هستند.

از سخت کوش بودن استقبال کنید

راه اندازی یک کسب و کار بیش تر از آنچه که شما فکر کنید طول می کشد، بیشتر از آنچه که فکر کنید هزینه دارد و شما باید بیشتر از آنچه که می توانید، زحمت بکشید و کار کنید. اما در آخر ارزش آن را دریافت خواهید کرد.

منبع:https://www.entrepreneur.com/article/275121