در کتاب Real Leaders Don't Follow، Steve Tobak توضیح می دهد که چگونه کارآفرین های واقعی می توانند شرکت خود را بسازند و در مسیر موفقیت پیش ببرند و در بازار جهانی به رقابت بپردازند. او نظرات منحصر به فردی را مطرح می کنند، تا به شما کمک کند تا تصمیمات کاری خود را بهتر بگیرید.

ما انسان ها ممکن است با یک DNA منحصر به فرد در شرایط مختلف به دنیا آمده باشیم، ولی همه ما به طور مشترکی تشنه دانش و تجربه هستیم. بسته به نوع تربیت هریک از ما، هرچه که اتفاق می افتد بستگی به خود ما دارد. همه ما آزاد هستیم تا رویاهای خود را دنبال کنیم ولی هیچ ضمانتی در مورد نتیجه وجود ندارد و در همه آنها هردو احتمال شکست و پیروزی وجود دارد. وقتی شما تعیین سرنوشت خود را بدست می گیرید و تصمیم به راه اندازی کار خود می گیرید مسئولیت ریسک هایی را که می کنید به عهده خواهید گرفت. شما به معنای واقعی آینده خود را با دستان خود رقم می زنید.

این روزها، فرهنگ عمومی کارآفرینی را به صورت یک رویا تعریف کرده است ولی در واقع اینکه رئیس خود باشید یک رویا نیست و تنها یک واقعیت ریسک پذیر است.

هر انتخابی که شما می کنید، می تواند یک تاثیر بر نتیجه کار داشته باشد، شما هیچ گاه نباید تصمیاتی را که می گیرید دست کم بگیرید. همه آنها فاکتورهایی حیاتی هستند درست قبل از اینکه شما اراده می کنید به مرحله بعد بروید. این دو داستان آموزنده منابعی گرانبها می باشند که به شما کمک می کند تا جایگاه خود را در مسیر موفقیت پیدا کنید:

درس دوم: کارآفرینی یک کار ریسک پذیر است

خطرات زیادی در راه است. هر عملی عواقبی دارد.

نکات ظریفی در پس تصمیم گیری های هوشمندانه و ریسک پذیر وجود دارد. زمانی که شما تصمیم به راه اندازی استارتاپ خود می کنید، سعی کنید که مستقیم به سمت هدف خود پیش بروید و به این فکر نکنید که مدام باید خطر کنید. یک کار موفق به این معنا است که شما ریسک کار را با گرفتن تصمیمات هوشمندانه بر پایه تجربه کاهش دهید. شکست در یک کار لازمه زندگی کاری است و می تواند یک منبع عالی برای فروتنی و دانایی باشد ولی هدف اصلی نیست. هدف بردن است و نه شکست خوردن.

ما درس ها را می آموزیم و قوی تر می شویم و چون شکست خیلی دردناک است، سعی می کنیم که دیگر آن را تکرار نکنیم. به گفته توباک اولین استارتاپش آخرین آن نبوده است و او سعی کرده است تا درس های زیادی از شکست هایش بیاموزد و به گفته خودش هیچوقت موفق نمی شد اگر در این راه از شکست هایش درس نمی گرفت و به خودش تکیه نمی کرد. نکته اینجاست که خرد یک کلمه ارزشمند است و هیچ وقت تکراری نمی شود، خرد از تجربه های شما بدست می آید، از مشاهدات شما، از تفکرات و غرایز شما، خردی چیزی است در درون شما.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250342