به موقع خوابیدن و به موقع برخاستن از خواب می تواند از یک انسان، یک انسان سالم، ثروتمند و دانا بسازد. حتی ضرب المثل هایی چون سحرخیز باش تا کامروا باشی و یا سحرخیزان پادشاهان دوعالمند، هم می توانند ثابت کنند که شما با سحرخیز بودن، بازده بیشتری خواهید داشت. اما تنها سحرخیز بودن نمی تواند به شما کمک کند که به اهدافتان برسید. کنار این ویژگی، عوامل دیگری هم هست که به شما کمک خواهد کرد که تفاوت ایجاد کنید. به توصیه های زیر عمل کنید:

سحرخیز باشید

یک ساعت زودتر از خواب بلند شوید، مثلا یک ساعت قبل از طلوع، و به خودتان زمان دهید تا وارد روز شوید. از صبحانه لذت ببرید و کمی مطالعات الهام بخش و آموزنده داشته باشید، سپس به این فکر کنید که امروز چه کارهایی را می خواهید به انجام برسانید. به برنامه کاری خود نگاهی بیندازید و همین کار باعث می شود که به موقع تغییرات لازم را در برنامه تان ایجاد کنید. کارهای خود را اولویت بندی کنید. تلاش کنید که بالاخره سخت ترین کارهایی را که مدت ها است به عقب انداخته اید، انجام دهید، به خصوص در صبحگاه که پرانرژی تر و سرحال تر هستید.

ورزش کنید

ورزش صبحگاهی هم ذهنتان را فعال می کند و هم بدنتان را. به اندروفین بدنتان اجازه رهایی دهید و مغز خود را برای روزی که در پیش دارید آماده کنید. برای داشتن یک روز خوب، بدن و ذهنتان باید سالم و فعال باشد. ورزش روزانه یکی از عوامل مهم کاهش دهنده استرس است. پیاده روی را فراموش نکنید.

تمرکز کنید

تمرکز، ذهن را آرام می کند، که در عوض باعث کاهش استرس می شود و نظم و آرامش و در نتیجه افکار خلاقانه را به مغز می آورد. به مدت ۱۵ دقیقه در یک محیط آرام تمرکز کنید. اگر وقت تمرکز کردن ندارید، روز خود را با شکرگزاری لیستی از نعمت هایی که در زندگی دارید، آغاز کنید. سه نعمت بزرگ را در ذهن خود مجسم کنید و به خاطر آنها از خدا تشکر کنید. هرروز سعی کنید که به سه نعمت متفاوت فکر کنید.  

غذای سالم بخورید

آیا تابحال شنیده اید که صبحانه مهم ترین وعده روزانه است؟ پس در برنامه روزانه خود زمان کافی به خوردن یک صبحانه سالم اختصاص دهید. در صبحانه خود حتما کربوهیدرات ها و پروتئین که باعث آزاد شدن انرژی در طول روز می شوند را جای دهید.

یادداشت روزانه داشته باشید

یادداشت کردن به شما کمک می کند که وقایع اخیر را وارسی کنید، افکار خود را تصفیه کنید و مفهوم زندگی را درک کنید، احساسات خود را مورد توجه قرار دهید و از تجارب خود درس بگیرید و از خود سوالات مهم بپرسید. پس یک دفترچه کوچک یادداشت روزانه تهیه کنید و هرچیزی را هرچند غیر مهم در آن بنویسید، هر ایده و یا تفکری را. چرا که در آخر روز با مطالعه کردن آنها، می توانید آنها را ارزیابی و تحلیل کنید که آیا اجرایی هستن و یا نه.

هیچگاه دست از یاد گرفتن برندارید

افراد موفق دانش‌آموزان مادام العمر هستند. پس بهترین زمان روز خود یعنی صبحگاه را به خواندن مقالات کسب و کاری و مطالب الهام بخش اختصاص دهید.

یک ساعت زودتر از خواب برخاستن و به این شعائر پرداختن، مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. در واقع آنها به شما کمک خواهند کرد که سالم، ثروتمند و دانا باشید.

منبع: www.entrepreneur.com