همه کارآفرینان درگیر مشکلاتی در زندگی شخصی خود خواهند شد که خواه ناخواه، تاثیرات آن دامنگیر کار آنها نیز می شود. تاثیرات ناشی از مشکلات خانوادگی از قبیل بیماری، طلاق و مرگ نزدیکان، می تواند زندگی کاری هرشخصی را نابود کند. کارآفرینان بسیاری توصیه های خود را در زمان رویارویی با بحران های شخصی، با هم به اشتراک گذاشته اند که در زیر به چکیده ای از آنها اشاره می کنیم:

یاد بگیرید که از دیگران کمک بخواهید

کارآفرینان افرادی مستقل هستند که با تکیه بر خود، کاری را راه اندازی کرده اند، ولی در زمان یک بحران شخصی، حتما به یک نیروی پشتیبان نیاز پیدا خواهند کرد. برای مثال یک کارآفرین زن شرکتی را راه اندازی کرد و درست در زمانی که شرکت باید پیشرفت می کرد، دخترش مریض شد. در طول سه سال شرکت او هیچ رشدی نداشت، ولی تیم او به او یاری رساندند و جای او را پر کردند، تا او بتواند دخترش را به دکتر ببرد و روی درمانش تمرکز کند. در زمان یک بحران، یک کارآفرین می تواند به راحتی و به سرعت این مشکل را با کمک تیمش پشت سر بگذارد، با کمک دوستان و خانواده اش. تنها نیاز است که کمک بخواهد و به آنها اجازه دهد تا کمکش کنند، کارهایی را که در توانایی آنهاست به عهده شان بگذارد و خود بر مهمترین موضوع زندگی اش تمرکز کند.

با مشتریان روراست باشید

اگر متوجه شدید که دیگر نمی توانید از پس تعهدات خود به خوبی بربیایید، مشتریان را از شرایط خود آگاه کنید. این بهترین راه است تا سوءتفاهمی پیش نیاید. بیشتر آنها قطعا شما را درک خواهند کرد. به آنها اطمینان دهید که کارشان برای شما اهمیت دارد و میزان کیفیت سرویسی که در این زمان می توانید به آنها بدهید را برایشان مشخص کنید.

بر ارتباط خود با مشتریان اصلی تان تمرکز کنید

برای مثال یک کارآفرین زن درست در زمان رونق کارش دچار سرطان شد. او با حداکثر تلاش کار کرد و تنها در زمان ضعف ناشی از روال درمانش، زمان کاری اش را کاهش داد و سعی کرد تا بر سرویس دهی به مشتریان اصلی اش تمرکز کند. این موضوع که به مشتریانش بهترین سرویس را ارائه کند، بسیار مهم تر از پذیرفتن مشتری های جدید بود. برای او سابقه کاری اش مهم تر از هر چیز دیگری بود. او تلاش کرد تا ارتباط با آنها را با نهایت قدرت و شفافیت مدیریت کند و در مقابل از آنها انتظار کمک و احترام داشت.

از کارتان به عنوان وسیله ای برای طراوت روحتان استفاده کنید

هیچ چیز مثل وقوع یک بحران شخصی در زندگی انسان نمی تواند کار او را تحت الشعاع قرار دهد و همین زندگی کاری به وسیله ای برای لذت بردن از زندگی تبدیل خواهد شد. پس به کارتان عشق بورزید تا شما را در زمان های سخت زندگی یاری کند.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251120