اگر شما فروشنده ای هستید که با شرکت های مختلف در ارتباط باشد یا شرکتی هستید که به افراد خدمات ارائه می کنید، در هر صورت گاهی مجبور خواهید شد که ارزشهای خود را از طریق تبلیغات نوشتاری، تلویزیونی، تماس های تلفنی و یا حضور در جلسات به اطلاع مشتری برسانید . موفقیت در توجیه مشتریان، موفقیت در تجارت است.

ممکن است شغلی که در حال حاضر دارید فروشندگی نباشد اما در هر صورت لازم است که توانایی و مهارت انجام بعضی کارها را در خود افزایش بدهید. امروزه برقراری ارتباط موثر با دیگران برای انجام کارها یا فروش محصولتان حال چه خود صاحب کسب وکاری باشید و یا کارمند شرکتی باشید لازم است توانایی خود را در فروش بیشتر محصولات افزایش دهید. همه ی ما در هر شغل یا نقشی باشیم در هر صورت کار فروش کالا و خدمات را انجام می دهیم.

 

والدین زمان زیادی را هزینه می کنند که فرزندان خود را قانع کنند تا رختخواب خود را مرتب کنند، کارهای روزمره‌شان را انجام دهند و یا برای امتحاناتشان که چندماه دیگر قرار است بدهند درس بخوانند. کارآفرینان زمان زیادی را صر البته به سرمایه گذارانی که می دانند که آن ها باعث خواهند شد در کارشان پیشرفت کنند.

مدیر یک سازمان بزرگ همیشه در حال فروش نظرات و دیدگاه ها و چشم انداز شرکت به کارمندان خود است. کارمندی که برای یک شرکت کار می‌کند زمان زیادی را برای فروختن مهارت خود می‌کند تا پاداش بیشتری به دست بیاورد و نردبان موفقیت را سریعتر طی کند.

فروش خدمات و محصولات کسب وکار برای موفقیت و پیشرفت کسب و کار شما مانند اکسیژن است. بدون آن کسب و کاری نیز وجود نخواهد داشت. بدون فروش نمی توانیم هر چیزی را بسازیم.برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید و فروشنده ی ماهری شوید لازم است نکات زیر را رعایت نمایید.

1.    همیشه با یک سوال شروع کنید.

در اطراف ما افرادی هستند که در برقراری ارتباط با  دیگران بسیار عالی عمل می کنند.همیشه در برقراری ارتباط با دیگران سعی کنید سوال بپرسید. یعنی در صحبت با افراد اولین چیزی که باید بپرسید سوال باشد و صحبتتان را با یک سوال آغاز نمودید.قبل از ملاقات، تحقیق کنید و سوالات خوبی آماده کنید.

زمانی که سوال خوبی می‌پرسید، دو کار انجام می‌دهید.

اول اینکه یک حس فروتنی از خود نشان می‌دهید که باعث خواهد شد نتیجه ی خوبی بگیرید.

دوم اینکه جواب‌های مهمی به شما داده خواهد شد که در حالت معمولی نمی‌توانستید به آنها دست پیدا کنید. هیچ چیزی به اندازه پرسیدن یک سوال خوب قدرتمند نیست. از این به بعد سعی کنید همه تعاملات خود با دیگران را با یک سوال خوب شروع کنید.

 1. دیدگاه خود را نسبت به فروش تغییر دهید.

شاید باورتان نشود که من با چه تعداد افرادی ملاقات داشتم که اصلا دید خوبی نسبت به فروش نداشتند حتی نمی توانستند متوجه شوند چرا یک نفر بسیار تمایل دارد فروشنده ی خوبی شود.خیلی ها باورشان این بود که یک فروشنده هیچ جایی نمی تواند کاری به دست آورد.

 

برای موفقیت در فروش ابتدا باید دیدتان  را نسبت به فروش تغییر دهید. به جای آن که دید منفی داشته باشید همیشه از جنبه ی کاملا " متفاوت به آن نگاه کنید. در فروش فقط باید هدفتان فروش محصولات و خدمات خودتان نباشد شما باید برای فروش کالای خودتان باید به دیگران کمک کنید یعنی افراد و مشتری باید احساس کنند که شما قصد برطرف کردن نیاز آن ها را دارید نه فقط فروش محصولاتتان.اگر دیدتان همیشه این است که از فروختن محصولات و خدمات منتفر هستید و هیچ گاه تلاش نکنید که دیدگاهتان را تغییر دهید نمی توانید در فروش محصولات و خدمات موفق عمل کنید.

2.   همه ی تلاشتان را بکنید تا استاد حل مشکلات شوید.

باید همه دغدغه شما این باشد که مشکلی را حل کنید و ارزش واقعی به بازار اضافه کنید تا از این طریق بتوانید از دیگران متفاوت بوده و منحصر به فرد باشید. موفقترین فروشنده ها به آن به عنوان فروش نگاه نمی‌کنند، بلکه به عنوان فرصتی برای حل یک مشکل نگاه می‌کنند. آنها کاملا" غرق در حل مشکلات هستند.

به دنبال روش‌هایی باشید که محصول متمایزی را به بازار عرضه کنید محصولی که بتواند گرهی از مشکلات شما باز کند  که ارزشی به بازار و مشتریان بالقوه ارائه می‌دهید را دو برابر کند. سپس همه ی انرژی خود را صرف حل مشکلات کنید. زمانی که شروع به حل مشکلات می‌کنید، قبل از اینکه شما به عنوان فروشنده بین افراد شناخته شوید، شما را به عنوان کسی خواهند شناخت که مشکلات را حل می کنید. شما اگر بتوانید با رفع نیاز مشتری گرهی از گره های زندگیشان را بگشایید همه چیز حل خواهد شد.

اگر تلاش کنید یک فروشنده ی خوب شوید و روی مهارتهای برقراری ارتباط خود با دیگران کار کنید، می‌توانید موفقتر باشید با اینکه ممکن است یک فروشنده نباشید، اما همه تا حدی درگیر فروش هستیم.

منبع

http://www.entrepreneur.com/article/270738

برداشت آزاد خودم از این موضوع.