نویسنده این مقاله به تازگی گفتگویی را با یک پیرمرد 95 ساله انجام داده است. به گفته او این پیرمرد سرشار از انرژی، شوق و زندگی بوده است. چیزی که او را شگفت زده کرده، ترکیبی از سن این شخص و شور و حال جوانی اش بوده است و اشتیاقش برای تبدیل هرروز از زندگی اش به یک شاهکار. او می گوید که فقط 10 دقیقه را صرف این کرده است که از او بپرسد، چرا و چگونه به این انرژی و شوق رسیده است و به سادگی پیرمرد جوابش را داده است : " ببین پسر جان این موضوع بسیار ساده ای است. در طول 50 سال گذشته عمرم، همیشه از خودم می پرسیدم که اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد، چه کاری انجام خواهم داد؟ آیا زندگی من ارزشی دارد؟ آیا زندگی بامعنی و خوبی داشته ام؟ با پرسیدن این سوال ها در هر روز از خودم، برای بیدار شدن در هر صبح، هیجان خاصی دارم و تصمیم می گیرم که آن روز را به بهترین نحو بگذرانم. رک بگویم، این تنها دلیلی است که من هنوز زنده ام."

خوب حالا واقعا زندگی شما ارزشی دارد؟

این واقعا یک سوال عمیق است، اگر تنها لحظه ای به آن فکر کنید. هرکدام از ما باید این سوال را از خودمان بپرسیم، اگر امروز آخرین روز عمرمان باشد چه؟ آیا زندگی ام برایم ارزشی دارد یا نه؟

زندگی کوتاه است و ما برای همیشه زنده نخواهیم بود.

شاید توجه نکردن به همین جمله ساده دلیل بسیاری از ما برای دنبال نکردن علایقمان در زندگی باشد. دلیل بسیاری از ما برای آنکه زحمتی به خود ندهیم، به دنبال این نباشیم که یک روز شاهکار را برای خود بسازیم. بسیاری از ما این دید را از دست داده ایم که به این حقیقت بنگریم که ما برای همیشه در این کره خاکی نخواهیم بود و زمان برای ما محدود است. همین که در جهان زندگی کنیم، به معنای زندگی مناسب ما در جهان نیست. هر روز این سوالات را از خود بپرسید. مطمئن باشید که شوق جدیدی به درون بدن شما راه خواهد یافت.

اشتیاق به مادیات را فراموش کنید

اینکه شما زندگی کنید، معنایی ورای این زندگی های مادی دارد. این همانجایی است که بسیاری از مردم اشتباه می کنند. در واپسین روزهای زندگی تان، به طور حتم دارایی های مادی شما، در آخرین درجه اهمیت قرار خواهد گرفت. شما می توانید پول زیادی در زندگی به دست بیاورید و به انواع دارایی های مادی ودنیوی برسید، ولی این به معنی داشتن یک زندگی مناسب نیست.

همه ما دوست داریم که یک زندگی راحت داشته باشیم و از چیزهای خوب جهان لذت ببریم، ولی این را فراموش نکنید که چه چیزی واقعا در زندگی اهمیت دارد. کیفیت ارتباطات شما چه قدر است؟ آیا شما هرروز تغییری در زندگی دیگران به وجود می آورید؟ آیا کارتان و شرکتتان تاثیر به سزایی بر صنعت کشور شما دارد؟ آیا هر روز شما بهترین روز شما است؟ آیا هرروز دست به خلق یک شاهکار می زنید؟

بنابراین هرروز این سوال ساده را از خود بپرسید: اگر امروز آخرین روز زندگی ام بر روی زمین باشد چه؟ آیا زندگی ام ارزشی دارد؟ و با این کار تغییر بزرگی را از راه متفاوتی در زندگی تان به وجود آورید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251628