موفق بودن آنقدرها سخت نیست ولی این سخت است که شما به طور فوق العاده ای موفق باشید . همه ما امیدواریم که به صورت استثنایی ای موفق بشویم (چیزی متفاوت از دیگران) متاسفانه هیچ راه جادویی و هیچ نسخه واحدی برای این کار وجود ندارد . اما یک سری فاکتور مشترک وجود دارد که همه انسان های موفق با هم به اشتراک می گذراند .به خصوص کسانی که به طور خاصی در زندگی دیگران تاثیرگذار بوده اند . به موارد زیر نگاه کنید و ببینید که چند مورد از آنها با شما مطابقت می کند :

خوشحال شدن از موفقیت دیگران

تیم های تجاری بزرگ همیشه برنده اند چون هر عضو تیم مایل است تا خود را برای موفقیت و شادی دیگران فدا کند . تیم های بزرگ از کارمندانی ساخته می شود که به دیگران کمک می کنند ، قانون های آنها را می دانند ، هدف های شخصی را کنار می گذارند ، و موفقیت تیم را از همه چیز مهم تر می دانند . این طرز نگاه از کجا می آید ؟ شما .

هر شخص موفقی به این سوال به این گونه جواب می دهد ، تا حالا شده که از موفقیت دیگران خوشحال بشوید ؟ با صدایی بلند می گوید : بله .

به دنبال تجربه های نو بودن

به دنبال تجربه های نو بودن ، به معنای اینکه شما از هر چیزی زود خسته بشوید و برای ایجاد یک فعالیت جدید به دنبال مثلا استفاده از مواد مخدر بروید نیست ، بلکه به قول دکتر  Robert Cloninger  این یک خصیصه است که شما را سالم و خوشحال نگه می دارد و ویژگی های شخصیتی شما را پرورش می دهد . اگر شما ماجراجو بودن را با کنجکاوی ترکیب کنید و آن را با پشتکار و حسی که اصلا شبیه به حس خودخواهی نیست همراه کنید ، آن وقت است که به خلاقیتی می رسید که به جامعه سود می بخشد .بر اساس گفته کلونینگر ، برای موفق شدن شما باید قادر باشید تا انگیزه های خود را مدیریت کنید و تصور این را داشته باشید که اگر این چیز جدید را امتحان کنید چه اتفاقی خواهد افتاد . درست مثل خیلی از انسانهای موفق . پس از این حس درونی خود استقبال کنید ، هم سالم تر هستید و دوستان بیشتری خواهید داشت و هم از زندگی رضایت بیشتری دارید .

 فکر کردن به زندگی به جای فکر کردن به تعادل بین کار و زندگی

مرزهای بین کار و زندگی اغلب ماندگار نیستند . چرا ؟ چون شما خود را وقف کار می کنید و بس . زندگی شما کار شماست و کار شما زندگی شماست که این در مورد خانواده و دوستان و علاقه های شما نیز صدق می کند . اینها هستند که شما را می سازند . انسان های موفق راه هایی پیدا می کنند تا خانواده را در برنامه خود بگنجانند و نه کار را از برنامه خود خارج کنند . آنها به دنبال برنامه هایی هستند که شامل علاقه ها ، سرگرمی ها ، احساسات و ارزش های شخصی آنها در زندگی کاری روزانه آنها باشد . اگر شما نمی توانید این کار را انجام دهید پس زندگی نمی کنید ، فقط کار می کنید.

همدل بودن

کار شما و یا مهارت شما بر اساس احتیاجات و نیاز به راه حلهایی برای حل مشکلات است ، مگر اینکه شما چیزی جدید خلق کنید که بسیار مشکل است . این غیر ممکن است که شما بتوانید یک مشکل و یا یک نیاز را تشخیص بدهید مگر اینکه بتوانید خود را جای دیگران بگذارید . اما به طور استثنا برخی رهبران موفق پا را فراتر می گذارند و خود را به جای کارکنان خود می گذارند . موفقیت یک خط مستقیم رو به جلو نیست بلکه یک دایره است ، چون اهمیتی ندارد که در جلو و پشت سر شما چه می گذرد ، این اهمیت دارد که اوج گرفتن شما به کارکنان شما بستگی دارد . 

داشتن جسارت اثبات اشتباهات شخصی

بسیاری از مردم به این علاقه دارند که اشتباهات دیگران را ثابت کنند ،ولی یک انسان موفق با ثابت کردن اشتباهات خودش به جلو می رود .

منبع :

http://www.businessinsider.com/signs-youre-going-to-be-successful-2015-5