از فورد میلیاردر معروف آمریکائی و صاحب یکی از بزرگترین کارخانه های سازنده انواع اتوموبیل در آمریکا پرسیدند: اگر شما فردا صبح از خواب بیدار شوید و ببینید تمام ثروت خود را از دست داده اید و دیگر چیزی در بساط ندارید، چه می کنید؟
فورد پاسخ داد: « دوباره یکی از نیاز های اصلی مردم را شناسائی می کنم و با کار وکوشش، آن خدمت را با کیفیت و ارزان به مردم ارائه می دهم و مطمئن باشید بعد از پنج سال دوباره فورد امروز خواهم بود.


آمار واردات یک کشور ، گزارشی است از نیازهای اصلی آن کشور . ما سالیانه 52 میلیارد دلار محصول به کشور وارد می کنیم . با استفاده از آمار واردات کشور ما می توانیم لیستی از محصولات و تکنولوژی هایی را بدست بیاوریم که کشور به آنها نیاز دارد و در کشور تولید نمی شود .

ما تصمیم داریم آمار واردات کشور در سال 1394 را به تفکیک نوع محصولات و میزان ارزی که از کشور خارج می کند ، لیست کنیم و با هم در مورد این محصولات صحبت کنیم . ایده پردازی کنیم . بحث کنیم. باشد که بتوانیم این محصولات را در کشور تولید کنیم یا جایگزینی در داخل کشور برای آن پیدا کنیم .

برای هر قلم از این محصولات ، ما باید به این سوالات پاسخ دهیم :

این محصول چیست و چه کاربردی دارد ؟ کجا استفاده می شود؟

به طور دقیق ، این محصول چگونه کار می کند ؟ مرحله به مرحله چه کارهایی انجام می شود؟

این محصول چگونه ساخته می شود ؟

در این محصول ، چه تکنولوژی هایی به کار رفته است ؟ به چه ماشین آلاتی نیاز است ؟

این تکنولوژی ها و ماشین آلات چگونه کار می کنند ؟

سرفصل های آموزشی برای یادگیری این تکنولوژی ها را به طور دقیق ذکر کنید .

چه مواد اولیه ای مورد نیاز است ؟ این مواد از کجا باید تأمین شود ؟

چگونه می توانیم این محصول را در کشور تولید کنیم ؟

آیا نمونه ی مشابه یا جایگزینی برای این محصول در کشور وجود دارد ؟

 دعوت به همکاری

به فردی نیاز داریم که با قدرت تجزیه و تحلیل بالا داشته باشد و قادر به تحقیق و پژوهش در اینترنت باشد و  بتواند پاسخ این سوالات را به زبان انگلیسی در اینترنت پیدا کند . اگر مایل به همکاری با ما هستید ، لطفا با ما تماس بگیرید .