یک دیدگاه خوب یکی از مهم ترین فاکتورهای یک کسب و کار است. بسیاری از مردم در کسب  وکار شکست می خورند، چون نمی دانند که چگونه دیدگاهشان را مثبت نگه دارند. آنها کسب و کار را آغاز و تمامی اصول را اجرا می کنند. سپس به یک رکود اقتصادی بر می خورند. آنها در این موقعیت گیر می کنند، تا زمانی که به آنچه که در ابتدا یاد گرفته بودند، برگردند.

قبول شکست بدون اجازه دادن به آن برای متوقف کردنشان. کلید موفقیت کنترل شکست است. کنترل شکست به طور طبیعی به وجود نمی آید. این کار یک نوع مهارت است. برخی از احساسات شما به شما می گوید که از رفتن به مسیری که دوباره ممکن است باعث شکستتان شود، اجتناب کنید. برخی دیگر هم به شما می گویند که از زندگی بهره بیشتری برای خود و عزیزانتان بگیرید. بر آنچه که باید بدست آورید تمرکز کنید، و یاد بگیرید که چگونه دیدگاه خود را در مورد شکست تغییر دهید.

در زیر به ۳ دیدگاه در مورد شکست اشاره می کنیم که به شما کمک خواهد کرد. از آنها در زندگی روزمره تان بهره بگیرید:

هیچ وقت به شکست به چشم شکست نگاه نکنید، به چشم یک تجربه آموزنده نگاه کنید. هر چالشی که شما دارید، یک تجربه آموزنده است. از شکست هایتان درس بگیرید. ادیسون بیش از ۲۰۰۰ آزمایش را قبل از ساخت یک لامپ روشنایی، انجام داد. یکبار کسی از او پرسید که چگونه بعد از آن همه شکست ادامه دادی؟ او پاسخ داد: من دوهزار بار شکست نخوردم، یاد گرفتم که دوهزار راه وجود دارد که کار نمی کند. پس مثل ادیسون تلاش کنید که به شکست و مردود شدن به چشم یک تجربه آموزنده نگاه کنید.

هیچ وقت به شکست به چشم شکست نگاه نکنید، بلکه به چشم یک بازخورد منفی نگاه کنید که شما به آن نیاز دارید تا راهتان را در یک مسیر تغییر دهید. یکبار فردی در حال تلاش برای بازکردن یک در با یک کلید اشتباه بود. مهم نبود که چند بار امتحان کند، کلید اشتباه کار نمی کرد. بعضی اوقات ما همه تلاش می کنیم تا یک کلید اشتباه را به کار بیندازیم، از تکنیک هایی استفاده می کنیم که کار نمی کند، به استفاده از آن راه حل غلط برای حل مشکل ادامه می دهیم، اگرچه که شکست می خوریم ولی باز تلاش می کنیم. در واقع شما باید تلاش کنید که از بین درها، دری را که جفت آن کلید است پیدا کنید.

هیچ وقت به شکست به چشم شکست نگاه نکنید، بلکه فرصتی برای رشد حس شوخ طبعی تان. آیا تا به حال یک تجربه تلخ داشته اید؟ ممکن است که یک ماه بعد به کسی در مورد آن بگویید و این تجربه برایتان خنده دار به نظر برسد. هرچه قدر بیشتر برای خندیدن معطل کنید، به همان اندازه شکست شما را عقب نگه می‌دارد. تلاش کنید که در مورد هر تجربه تلخ لبخندی بزنید و یاد بگیرید که یک داستان خوب برای خود بگویید.

ادامه در پست بعد....

منبع: https://auctioneerschool.com/articles/auction_success/