مواقع بسیاری پیش می آید که کارآفرینان با چالش هایی روبه رو می شوند، از جمله: بهترین زمان ممکن برای استخدام یک کارمند. استخدام می تواند فرایندی زمانبر باشد. شما مدت ها است که ایده استارتاپی خود را در ذهن می پرورانید و حالا زمان آن رسیده است که آن را اجرایی کنید. هیجان انگیز است، بله، اما کمی هم استرس زا. چرا که سوال هایی از قبیل اینکه اگر این کارمند جدید درست کار نکند، اگر نالایق باشد، اگر استعفا بدهد، اگر شما یک مدیر بد باشید، وجود دارد که مهم ترین آنها این است، آیا زمان درستی را برای استخدام انتخاب کرده ام؟

از یک طرف اگر شما زود اقدام به استخدام کرده باشید، ممکن است با مشکلات مالی روبه رو شوید، به علاوه استخدام یک کارمند که کاری برای انجام دادن ندارد و تنها استرس است که برای شما باقی می ماند.

از طرفی دیگر اگر شما دیر کار استخدام را شروع کرده باشید، ممکن است نبض بازار را از دست داده باشید.

پیدا کردن مناسب ترین زمان استخدام می تواند نقش مهمی در تعیین سرنوشت کسب و کاری شما داشته باشد. اما چگونه می توانید این زمان مناسب را تشخیص دهید؟ اگرچه در هیچ یک از عرصه های کاری جواب یکسان و دقیقی برای یک مشکل وجود ندارد، اما در این پست تلاش شده است تا تعدادی خط راهنما برای کمک به یک کسب و کار در جهت تعیین یک زمان مناسب برای استخدام، نشان داده شود.

این را بدانید که چه زمان هایی نباید کار استخدام را انجام دهید

زمانی که شرایط روحی مناسبی ندارید، به این معنا که تصمیم برای استخدام، خود یک لحظه استرس زا است، کارهایی که باید انجام دهید بالاتر از توانایی شما خواهد بود و شما تنها به یک شخص دیگر نیاز دارید تا این کار را انجام دهد، چون به ندرت یک تصمیم عجولانه در نتیجه استرس، خوب جواب می دهد.

زمانی که دقیقا نمی دانید که چه انتظاری از یک کارمند دارید. زمانی می رسد که شما نیاز به کمک دارید، اما دقیقا نمی دانید در چه زمینه ای. کسی را استخدام نکنید، مگر اینکه مجموعه ای از مسئولیت ها و انتظارات را از یک کارمند برای خود تعریف کرده باشید. استخدام یک کارمند در این زمان نامناسب می تواند بسیار بی اثر و حتی گیج کننده باشد. پس به جای استخدام یک کارمند یک مربی برای خود استخدام کنید.

نباید بلافاصله یک کارمند را استخدام کنید. اگر شما خوش شانس باشید، اولین متقاضی می تواند بهترین باشد. اما به طور معمول این اتفاق نخواهد افتاد. در طول فرایند استخدام شما هم خود را می شناسید، هم خواستگاه بازار متقاضیان را، و هم راجع به جایگاه خود بیشتر اطلاعات کسب می کنید، تنها با انجام مصاحبه های بیشتر از متقاضیان.

به دنبال یک همکار و یا یک شریک برای خود بگردید

اگر شما یک کارآفرین دست تنها باشید، فرایند استخدام می تواند یک چالش مرعوب کننده به نظر برسد. پس به جای استخدام یک کارمند یک همکار و یا به عبارتی یک شریک برای خود پیدا کنید، حتی اگر هم شما از لحاظ روحی شما را پشتیبانی کند. داشتن یک همکار و یا یک شریک می تواند ایده ای خوب باشد، اما اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، حداقل یک نفر را با این خصوصیات و پتانسیل پیدا کنید. یک شریک و همکار خوب ویژگی هایی از این قبیل دارد:

داشتن مهارت های تکمیل کننده مهارت های شما

داشتن دیدگاه و ارزش های مشابه شما

داشتن توانایی آموزش

داشتن انرژی و شوق

هوش روانی

انعطاف پذیری

صداقت

استخدام یک شریک، از لحاظ روانی مزایای حیاتی بسیاری دارد. اولین کارمند شما می تواند بهترین و ماندگارترین و دانا ترین کارمند شما باشد. شما می توانید روی کمک های یک شریک حساب کنید و سرانجام موفق شوید.

ادامه در پست بعد.....

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251736