ادامه مصاحبه با زن کارآفرین :Tran Wills

چگونه کارهای مختلف را پشتیبانی مالی می کنید؟

بیشترین پولی که در می آوریم به خصوص از طریق همسرم مستقیما برای کار خرج می کنیم. ما هیچ گونه وامی نداریم و به کسی هم بدهکار نیستیم. فقط در راه اندازی سالن آرایش از یک سرمایه گذار کمک گرفتیم چون به تنهایی قادر به رشد دادن آن نبودیم.

چگونه با همسرت در کنار هم موفق هستید؟

بزرگ کردن بچه ها کار سختی است. این سخته که شما یک همسر و یک مادر و یک شریک کاری خوب باشید. بعضی روزها دچار سردرگمی می شوم. خوشبختانه ما عاشق همدیگر هستیم. اما این دلیل نمی شود که همیشه با هم خوب باشیم. ما باهم درباره تربیت فرزندان و درباره کارمان بحث می کنیم. ما خوشحالیم که هردو مشتاق هستیم. ما با هم دعوا می کنیم و بعضی وقت ها می گوییم بله و بعضی وقت ها هم نه ولی بالاخره با هم کنار می آییم.

چگونه از عهده کارها بر می آیید؟

ما کارها را تقسیم می کنیم. من وهمسرم هرروز بعد ازظهر با هم صحبت می کنیم و کارهای خانه و بیرون را تقسیم بندی می کنیم. من بیش از یک هفته را برای قرارهای کاری و جلسات برنامه ریزی نمی کنم چون ممکن است که بچه ها اتفاقی مریض شوند و یا یک اتفاق غیرمنتظره بیفتد. بیشتر مردم فکر می کنند همین که شما یک صاحب تجاری باشید کافی است تا به هر چیزی می خواهید برسید. ولی اگر شما با نظم نباشید، هیچ کاری را نمی توانید درست انجام دهید و همه چیز خراب می شود.

همسرت به تازگی کارش را ترک کرده تا تجارت خود را راه اندازی کند، چه حسی دارد که دو کارآفرین در یک خانواده هستید؟

این یک کم استرس زا است. حالا او باید کار خودش را انجام دهد. تمام این سالها او مرا حمایت می کرد و حالا نوبت او است. او خیلی سرش شلوغ است. ولی به هر حال من خیلی خوشحالم، این حق او است.

فکر می کنی نظر بچه هایت در موردت چیست؟

فکر می کنم آنها به من افتخار می کنند. ما همه پشتیبان همدیگرهستیم. من اجازه می دهم که آنها راهشان را خودشان انتخاب کنند و نیازی نیست که شب وروز کار کنند تا خوشحال باشند.

توصیه ای به زنان مثل خودت داری؟

همیشه سعی کنید که درخواست کمک کنید. زمانی که من این کار را کردم زندگی ام کمی آسان تر شد. من همه کارها را خودم انجام می دادم و فقط بعضی وقت ها از کسی راهنمایی و کمک می خواستم. الان هم کارهای خانه  را خودم انجام می دهم ولی به یاد دارم روزهایی را که خیلی به کمک نیاز داشتم. روزهای زیادی هست که شما می خواهید بی خیال همه چیز بشوید. هر موقع به این فکر می افتم، به یاد بچه هایم می افتم و ادامه می دهم.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/249402