با رشد زندگی روستایی در ایالت میشیگان آمریکا Jesse Vollmar به تکنولوژی به یک وسیله ای برای تغییر دنیای اطرافش نگاه کرد، این در حالی است که زندگی در یک مزرعه همراه با کار سخت و گیرکردن در سنت های قدیمی می باشد. به عقیده او یک فاصله عمیق بین آنچه که ممکن است وآنچه که در کشاورزی در حال اتفاق افتادن است وجود دارد.

در سال 2012 والمر به همراه دوستش که متخصص در امور کامپیوتر بود شرکتی به نام FarmLogs را پایه گذاری کردند.هدف آنها تولید یک نرم افزار موبایلی و اینترنتی برای کشاورزان بود تا بتوانند به نقشه های خاک، وضعیت هواشناسی و تحلیل های رشدی دسترسی داشته باشند و فعالیت های کشاورزی خود را به طور مفید و موثری انجام دهند.



این شرکت از طریق یک اپراتور ماهواره ای پشتیبانی می شود، به منظور تحلیل اطلاعات در طول 5 فصل گذشته. این استارتاپ با مجهز کردن خود به اطلاعاتی در مورد باران، دما و شرایط خاک توانسته است تا یک نقشه فراگیر از شرایط مزرعه و مساحت های زیربرداشت از زمین تهیه کند.

به گفته والمر کشاورزان مجبور نیستند که به عنوان یک متخصص آمار و اطلاعات، عملیات خود را مدیریت کنند. این برای اولین بار است که داده های پیچیده ای از این دست در اختیار کشاورزان قرار می گیرد. این شرکت شروع به ارائه این ابزار خود در بازار به کشاورزان کردد و درآمدی 15 میلیون دلاری داشت.

این شرکت ادعا دارد در حال حاظر بیش از 20 میلیارد دلار درآمد دارد. در سال 2015 شرکت والمر یک ابزار مدیریت سلامت محصول را ارائه کرد که از عکسهای ماهواره ای برای تشخیص سیل، آفت و سایر تهدیدات استفاده می کند. اگر این تهدیدات تشخیص داده شود کشاورز یک پیام هشدار همراه با مختصات دقیق GPS دریافت می کند. سود واقعی از طریق تمدید سرویس سالانه از طریق کشاورزان به دست می آید و اینکه آنها نرم افزار خود را به قابلیت های جدیدی مثل ضبط فعالیت های دانه پاشی و برداشت آپگرید می کنند. به گفته والمر شرکت یک چشم انداز تجارت جهانی دارد و این عقیده را دارد که کشاورزان آنطور که شایسته شان است پشتیبانی نشده اند. او می خواهد که یک تجارت را راه بیندازد که تاثیر عمده ای بر کشاورزی و آینده اش خواهد داشت.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250150