چه می کنید اگر یکی از کارمندان بلند مدت شرکتتان از شما تقاضا کند که نه تنها پستش را تغییر دهید بلکه از این به بعد قصد دارد از راه دور از یک شهر دیگر به کار خود ادامه دهد؟ بسیاری از شرکت ها ممکن است که بگویند، ممنون، نمی شود. اما بعضی از آنها هم ممکن است متفاوت رفتار کنند. آنها به این فکر می کنند که این کارمند عاشق کار خود است، پس به نظر منطقی نمی آید که تنها به دلیل اینکه دوست دارد به خانواده اش نزدیک تر باشد، آن را از دست بدهد. او نسبت به بسیاری از همکارانش برتری دارد، پس بهتراست که به او اجازه دهیم تا بال هایش را باز کند و اوج بگیرد و به پست های مهم تری دست یابد. اگرچه که هیچ تجربه ای در زمینه دورکاری نداریم ولی به او اجازه نقل مکان به شهرش را بدهیم.

این فرهنگ سازمانی عالی است، و مهم تر از آن نشان می دهد که یک شرکت کارمندان وفادارتری را تربیت می کند، زمانی که نیازهای آنها را درک کرده و به آنها اهمیت می دهد. کارکنانی که بیشتر و به صورت تواناتری در کارشان فعالیت می کنند، 50 درصد نسبت به دیگر کارکنان انتظارات را برآورده می سازند، دیگر کارکنانی که کمتر احساس مهم بودن در حوزه کاری خود می کنند، آن هم از نظر مدیران و همکارانشان. و اما باید توجه داشت که این درجه از اهمیت نیاز چندانی به یک حرکت خیلی بزرگ و یا تغییر عظیم ندارد، همین برخوردهای درست و بجای معمولی می تواند تاثیر فوق العاده خود را بگذارد. در اینجا به چند راه برای نشان دادن اهمیت یک شرکت به کارکنان خود اشاره می کنیم:

اضطراب ها و هیجان های روحی کارکنان خود را درک کنید

کارکنان یک شرکت اغلب دارای مشکلاتی هستند که نیاز به راه حل هایی دارد، و شما به عنوان مدیر یک شرکت تنها کسی هستید که می توانید به داد آنها برسید، این مشکلات باید شنیده شوند. بعضی اوقات افراد تنها به این نیاز دارند که یک نفر به حرف هایشان گوش دهد و اگر شما فرهنگ سازمانی خود را به خوبی توسعه داده باشید، این فرد شنونده می تواند شما باشید. اگر آنها افکار خود را بیرون بریزند، قطعا به آنها کمک خواهد کرد تا آنها را حل کنند و مطمئن می شوند که دیده شده اند. بسیاری از مشکلات در یک محیط کاری تنها با شنیده شدن و مطرح شدن حل خواهد شد.

از مربی گری پشتیبانی کنید

این توصیه که از یک مربی استفاده کنید ممکن است که یک کلیشه به نظر برسد، اما درست است. یک مطالعه در سال 2013 به این نتیجه رسید که چه مربیان و چه اشخاص تحت آموزش در یک شرکت در یک فرایند آموزشی با یک پایداری در شرکت خود روبه رو شده و ماندگارتر می شوند. یک برنامه آموزشی در شرکتتان تهیه کنید، زیرا که مهم نیست که چه قدر نسبت به کارکنانتان با ذهنی باز برخورد می کنید، چرا که آنها برای گفتن حرف هایشان به یک مربی راحت تر هستند تا یک مدیر. این فرایند را آسان بگیرید و بعد خواهید دید که چگونه کارکنانتان احساس رضایت بیشتری می کنند.

کارمندان شما زمان و انرژی بسیاری را در شرکت شما صرف می کنند. اگر رضایت و خرسندی آنها را در اولویت قرار دهید، آنوقت است که خواهید دید که برای بلندمدت از وجود کارمندانی مشتاق و وفادار بهره خواهید برد.


منبع: http://www.entrepreneur.com/article/253901