اگر فکر می کنید که بهترین کار برای انجام دادن در آخر هفته، هیچکار است، واقعا در اشتباه هستید. حتما، شما نیاز به زمانی برای استراحت کردن و کسب آرامش دارید اما این به معنای نشستن روی یک مبل و تماشای تلویزیون درتمام طول روز نیست. شما باید کنترل آخر هفته خود را بدست بگیرید و کارهایی را انجام دهید که بیشترین لذت را از آنها می برید. اگرکارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می سازد، حتما هفته کاری خود را خوشحال تر آغاز خواهید کرد. درنتیجه راندمان کاری شما بالاتر رفته و درنهایت موفق خواهید شد. درزیر می توانید تعدادی توصیه را برای چگونه گذراندن آخرهفته خود بیابید:

برای آخرهفته خود برنامه بریزید

شما باید کار، روزتعطیل و روزکاری خود را برنامه ریزی کنید. چرانباید برای آخرهفته خود برنامه داشته باشید؟ البته نیازی نیست که هرساعت این روز را برنامه ریزی کنید، تنها کافی است دو الی سه برنامه مشخص داشته باشید، مثلا دیدن دوستان برای شام ویا رفتن به پارک و یا به کنسرت رفتن. این از گیرافتادن شما در چاردیواری خانه تان جلوگیری می کند و بهانه ای برای بیرون رفتن به دنبال تغییر، برای شما ایجاد می کند.

وقت خود را باعزیزانتان بگذرانید

شما واقعا درطول هفته مشغول هستید پس گذراندن وقت خود با عزیزان در آخر هفته یکی از بهترین گزینه های شما است. چه با دوستانتان و چه با خانواده تان، گذراندن این زمان با آنها به شما آرامش می دهد و ذهنتان را آزاد می سازد و به سادگی باعث شادی شما می شود. بنابراین، هفته کاری خود را درقالب یک انسان آرام تر آغاز خواهید کرد.

خود را ازبرق بکشید

از استرس دورباشید. رایانه و تلفن هوشمند خود را حداقل برای چندساعتی خاموش کنید و کسانی که دراطراف شما هستند را هم مجبور به این کارکنید. به این شکل است که شما می توانید بهترین زمان های خود را با همدیگر باشید و از آخرهفته خود فارغ از هرگونه مزاحمتی لذت ببرید.

برای یک هفته کاری آمادگی لازم را کسب کنید

مثلا بعداز ظهرهای پنج شنبه تا ظهر جمعه را به تفریح و استراحت اختصاص دهید اما بعد ازآن به برنامه ریزی هفته پیش رویتان و تعیین استراتژی های کاری خود بپردازید. حتی می توانید به انجام کارهای خانه مثل شستشوی لباس ها و نظافت و کارهای عقب افتاده بپردازید.

یک کارمتفاوت انجام دهید

آخرهفته شما باید با هفته کاری شما تفاوت داشته باشد. به همین دلیل، سرگرمی های خود را پیدا کنید و برای داشتن آنها دراین روز برنامه بریزید. مثلا شنا کردن، نقاشی کردن و یا تنیس بازی کرد و کتاب خواندن. اگرهیچ سرگرمی ندارید، به باشگاه بروید و ورزش کنید. این به شما کمک می کند که ذهن خود را آزاد و استرس یک هفته کاری را ازبدنتان خارج کنید.

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/248259