من آدم های زیادی را دیدم که در راستای تشخیص یک کمبود ، به سختی تلاش می کنند تا بهترین روش را برای جبران آن کمبود پیدا کنند . اما کمبود های امروز نتیجه برخی تصمیمات نادرست در گذشته است .

Andy Grove

وقتی شما یک شرکت را راه اندازی می کنید ، کارهای بزرگی در ذهن شما است که باید انجام دهید : آیا بازار فروش خوبی خواهیم داشت؟ آیا مهندسان شایسته را استخدام خواهیم کرد ؟ آیا به موقع خود را معرفی خواهیم کرد ؟ آیا مشکل کیفیتی نداریم ؟ آیا مشکل مالی در بانک نداریم ؟

نمره 22 گرفتن در امتحان به معنای همین تلاش ها برای انجام کارهای بزرگ است و در نتیجه صدمات بزرگ . برای اینکه شما یک کار بزرگ را در جهتی درست پیش ببرید ، به طور کلی بهتر است که بر روی کارهای کوچک تمرکز کنید .

شما نگران فروش هستید ، فکر می کنید که این ایده خوبی است که در روز دوبار با مدیر فروش خود تماس بگیرید و از اوضاع باخبر بشوید و با این کار یک حس مناسب اضطرار را در او ایجاد کنید . اما در واقع شما فقط تمرکز او را به هم می زنید و باعث می شوید که برای شما بهانه های مختلف بیاورد . این بهانه ها خود باعث یک سری مشکلات جدید می شود . مثلا دلیل اینکه ما بازار را از دست دادیم ، پشتیبانی نادرست بوده است . حالا دیدید ، علاوه بر اینکه در روند فروش به شکست خوردید ، یک سری مشکلات جدید را نیز به وجود آوردید که حتما روند پیشرفت شما را کند خواهد کرد .

زمانی درست است که شما نگران مشکلات بزرگ باشید که مستقیما برای حل آنها وارد عمل شوید ، اول از همه باید این مشکلات بزرگ را به یک سری مشکلات کوچک تقسیم کنید . مثلا ، اگر نگران فروش هستید ، چند تماس بگیرید و بفهمید که آیا شما در حال فروش محصولات خود ، از طریق موثری هستید یا نه ؟ آیا فروشندگان شما به درستی آموزش دیده اند ؟ آیا آنها با روشی که دارند ، محصول شما را به خوبی تبلیغ می کنند و با رقبای شما به خوبی رقابت می کنند ؟ آیا فروش شما در طبقه درستی از سازمان انجام می شود؟ آیا واقعا محصول شما قابل رقابت هست ؟

وقتی شما جواب این سوالات را بگیرید ، به راحتی می توانید وارد عمل بشوید . این چیزهای کوچک ممکن است که به تنهایی باعث فروش بهتر شما نشود ولی با در نظر گرفتن همه آنها می توانید روشی درست را برای فروش اتخاذ کنید .

این تقریبا برای هر زمینه ای در شرکت شما درست است . شما باید یک سری هدف تعیین کنید ، ولی این هدف ها خود، به هدف های کوچکتری تقسیم می شوند ، سعی کنید بر روی آنها تمرکز کنید . شما باید آدم ها و مسیر درست را انتخاب کنید ، آهسته و با احتیاط پیش بروید و به تدریج سرعت خود را زیاد کنید .

منبع :

http://www.bhorowitz.com/little_things