دوران دانشجویی یعنی دوران کسب تجربه. اینکه در هر جایی سرک بکشیم و دست به هر کاری بزنیم. تجربیات دوران تحصیل در دانشگاه چه با موفقیت به پایان برسد چه شکست، شیرینی خاص خودش را دارد.
دانشجویانی که نخستین تجربیات کاری خود را در این دوران کسب کرده‌اند خاطراتی به یاد ماندنی دارند.
اما دانشجویان بیشتر به چه کارهایی علاقه‌مند هستند و در دوران تحصیل با وجود مشغله درس، می‌توانند چه کارهایی بکنند؟

استادان کارفرما
یکی از کارهایی که برخی از دانشجویان در زمان تحصیلشان می‌توانند آن را تجربه کنند، کمک به پروژه‌های پژوهشی استادان است. این کار پول چندانی ندارد و اگر کارفرما پولشان را هم ندهد نمی‌توانند اعتراضی کنند چون در پایان ترم به جواب اعتراضشان رسیدگی می‌شود! البته اگر هم پول زحماتشان را از این کار بگیرند نباید منتظر باشند نامی از آنها در این پروژه برده شود.


بازاریابی
بازاریابی در هر زمینه‌ای چه مسکن و چه فروش اقلام گوناگون به دلیل آنکه زمان و مکان ندارد بیشتر مخاطبانش را دانشجویان و یا فارغ‌التحصیلان به دنبال کار تشکیل می‌دهند. این کار نیاز به حضور ندارد و شاغلان در آن به صورت پورسانتی حقوق می‌گیرند.


تدریس در کلاس کنکور

آن زمان‌ها که کنکور هنوز شاخش شکسته نشده بود، بیشتر دانشجویانی که رتبه‌های خوب کنکور را کسب کرده بودند جذب موسسات کنکور می‌شدند و چند سال بعد هم یک کتاب تست می‌نوشتند و یا مشاوره تحصیلی می‌دادند. کار خوب و پردرآمدی بود. البته همه دانشجویان هم به کلاس‌های کنکور نمی‌روند. تدریس خصوصی در همه مقاطع تحصیلی از کارهای پرطرفدار زمان دانشجویی است.


پرسشگران دانشجو
دیده‌اید برخی از جوانان در حاشیه نمایشگاه و یا همایشی ایستاده‌اند و سوالاتی از شما می‌پرسند. آمارگیری هم یک کار دانشجویی است که درآمد اندک اما پرزحمتی دارد.


پخش کارت

البته پخش کردن کارت و بروشور کار دانشجویی نیست اما به دلیل آنکه زمان در آن نقش ندارد برخی از دانشجویان بدشان نمی‌آید در محل‌های دور از تحصیلشان این کار را انجام دهند. پولش بد نیست اما اگر خدای نکرده یکی از این برگه‌ها را به دست همکلاسی یا استادان بدهید نباید چند روزی در دانشگاه آفتابی شوید.

دست‌فروشی
این کار را به سختی می‌توان کار دانشجویی دانست اما آن گروه از دانشجویانی که از حمایت مالی خانواده بی‌بهره‌اند و باید پول خوابگاه، کتاب و غذای خود را دربیاورند دست‌فروشی هم می‌کنند. کم نیستند مهندسان و پزشکان و ... که در رزومه کاری‌شان خاطره‌ای از بساط کردن در گوشه خیابان دارند.


پایان‌نامه نویسی

برخی از دانشجویان علاقه‌مند به پایان‌نامه نویسی برای آن بخش از دانشجویان که پول پدر دارند و تنبل و درس‌نخوان هم تشریف دارند پایان‌نامه می‌نویسند تا هرچه زودتر نظام دانشگاهی از دست این گروه از دانشجویان که تنها مدرک تحصیلی می‌خواهند راحت شود. این کار پول خوبی هم دارد.


برای خواندن ادامه مطلب به این لینک مراجعه کنید :

http://forum.unc-co.ir/showthread.php?tid=8582&page=1