چه چیزی در مورد شروع کسب وکار می دانید؟


آیا می دانید کارآفرینی هم می تواند تبدیل به اعتیاد شود؟

کارآفرینی ممکن است یک گزینه ی شغلی بزرگ برای برخی از مردم باشد.اما کارآفرینان سریالی (کسانی که شروع به کسب وکارهای مختلف می کنند) می تواند بیش تر از یک کسب وکار پر ماجرا و پرحادثه باشد. کارآفرینی معمولی و همیشگی بر اساس آخرین مطالعات در مجله ی کسب وکار  می تواند به یک اعتیاد رفتاری تبدیل شود.

در این جا 10 نشانه ی این که کسی به کارش معتاد شده است را برای شما ذکر می کنیم.

شما از خانواده تان غفلت می کنید.

خانواده و دوستان خود را در جایگاه دوم قرار داده اید. بزرگترین نشانه ای از اعتیاد به کار ،غفلت خانواده و زندگی تان است.این که شما بسیار شتاب می کنید وتلاش مجددی بعد از تلاش های قبلیتان در اولویت هستند یعنی از روابط بین فردی رنج می برد.اینکه بچه ها ناراحت هستند و یک روز از سال بیکاری ندارد همه و همه نشان دهنده ی این است که فرد به کار خود معتاد شده است.پس سعی کنید بین کار و زندگی تعادل ایجاد نمایید.

شما مراقبت از خود را فراموش می کنید.

شما از سلامتی خود غفلت کردید،به خوردن خود دقت نمی کنید اینکه آیا کالری مناسب و مورد نیاز روزانه را دریافت کردید یا نه؟اینکه آیا ساعاتی ازهفته ورزش می کنید ؟آیا به دکتر برای رفع مشکلات چندماه پیش داشته اید و هنوز هم ادامه دارد مراجعه کرده اید یا نه؟دکتر کلی تونلی، روانشناس بالینی در پاسخ به این سوال که آیا احساس اعتیاد به کارآفرینی وجود دارد یا نه؟ می گوید طبق نظر محققان واقعیت دارد.

شما شروع به پروژه های جدید می کنید بدون این که پروژه های قبلی را به پایان برسانید.

"نیاز به شروع یک کسب و کار جدید قبل از کسب و کار که قبلا تاسیس شده است یک سوراخ و به رنگ قرمز است." - دکتر پیتر جی ،  مشاور حرفه ای و بنیانگذار مرکز مشاوره و سلامتی این جمله را بیان کرد.

انجام کارهای غیرمرتبط با کار شما راخسته می کند.

انجام فعالیت هایی که مربوط به کاراصلی شما نمی شود باعث خستگی شما می شود و همچنین کارایی کار اصلی شما را کاهش می دهد.شما احساس نگرانی می کنید و خیلی زودرنج شده اید وقتی که نمی توانید در فعالیت های مربوط به حرفه های کارآفرینی مشغول شوید.دکتر ریمانی درواسولا روانشناس بالینی دارای ، استاد دانشگاه و نویسنده.

منبع:

http://www.businessnewsdaily.com/7557-entrepreneurship-addiction-signs.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.