3-ای کاش اعتماد به نفس لازم برای راه اندازی شرکت خودم را داشتم

زندگی کردن با «آرزوی کارآفرینی»، انتخاب پر استرس و ناکارامدی برای زندگی است. بسیاری از افراد به گذشته نگاه می کنند و حسرت این را می خورند که هیچگاه برای ایجاد تغییر در صنعت و دنیای اطراف خود قدم های لازم را بر نداشته اند. اگر فقط به این دلیل که فکر می کنید به منابع کافی دسترسی ندارید دست روی دست گذاشته اید بهتر است این اشتباه را مرتکب نشوید. راه اندازی یک کسب و کار می تواند فقط به اندازه ی یک آخر هفته زمان ببرد.

4- ای کاش مسیر شغلی ام را زودتر عوض کرده بودم

زمان در واقع تنها منبع محدودی است که هیچگاه نمی توانید دوباره آن را بدست بیاورید. شمار بسیاری از افراد مدت زیادی به تغییر دادن شغل خود فکر می کنند، اما هیچوقت در جهت به واقعیت تبدیل کردن تصمیم خود قدمی بر نمی دارند. ژاکلین اسمیت توصیه می کند اگر به تغییر شغل فکر می کنید، سؤال های زیر را از خودتان بپرسید:

1.      چه می خواهم؟

2.      آیا ویژگی های لازم برای آن را دارم؟

3.      چه مهارت هایی برای ارائه در اختیار دارم؟

4.      آیا می توانم مهارت هایی که دارم را به شغل بعدی خود منتقل کنم؟

5.      آیا شغل جدید انتخاب مناسبی برای من است؟

6.      دوست دارم در چه شرکت هایی مشغول کار شوم؟

7.      چه کسانی می توانند به من کمک کنند؟

8.      چشم انداز های این مسیر شغلی جدید کدام اند؟

9.      آیا در شغل جدید کامیاب خواهم بود؟

10. آیا حاضر هستم دوباره از نو شروع کنم؟

5-ای کاش شغلم را از روی میزان درآمد انتخاب نمی کردم

هر روز افراد زیادی شغل خود را تنها به این دلیل انتخاب می کنند که درآمد آن برای رد کردن بیش از اندازه خوب است. درست است که همه ی ما مخارجی داریم و باید درآمد یک شغل را نیز مد نظر قرار دهیم، اما تمام انسان های موفق حوزه ی کسب و کار، این را به شما خواهند گفت که هیچوقت به خاطر حقوق بالا، شغلی را انتخاب نکنید که از آن تنفر دارید.

6-ای کاش مدیریت ذره بینی را کنار می گذاشتم

اضطراب همیشه تقاص خود را می گیرد، چه کارمند باشید و چه رئیس. اجتناب از مدیریت ذره بینی، استرس شما را کاهش می دهد. در عوض، سعی کنید مسئولیت ها و کارهای بیشتری را به اعضای مورد اعتماد تیم خود بسپارید. هرچه کمتر نگران کارها و مسئولیت هایی باشید که دیگران مشغول انجامشان هستند، زندگی بهتری خواهید داشت.

منبع:

http://www.inc.com/sujan-patel/10-things-most-people-regret-about-their-career.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.