آیا همیشه آرزو شما این بود که در محل کارتان بتوانید کار بیشتری انجام بدهید؟

 تو تنها نیستی –هزاران نفر دیگر هم هستند که آرزویی مثل شما دارند و دنبال بهره وری بیشتر کار در اداره شان هستند. اما شما لزوما نیاز به آخرین ابزار چک لیست و یا  دستیار برنامه ریزی برای خودتان برای انجام کارها نیاز ندارید.

در اینجا 10  راه ساده، که باعث بهره وری کارهایتان  میشود را ذکر خواهیم کرد:

فضای کاریتون را ساده تر کنید

قبل از انجام هر کار دیگری، چند لحظه در آغاز هر روز به سازماندهی فضای درهم کارتان بپردازید. اگر محیط آشفته و نامنظم کارتون را منظم کنید باعث میشود به نتایج بهتر و بهره وری بیشتر در کارتان دست یابید. با تمیز کردن و سازماندهی فضای کاری  شما تولیدات را بیشتر می کنید و زمانتان را صرف جستجو برای اقلام محدود می کنید.

انواع رنگ ها و یا گیاهان را در محل کارتان استفاده کنید.

رنگ می تواند یک اثر عمده ای بر خلق و خو و بهره وری کارتان در طول روز داشته باشد.جنی گالد ، طراح داخلی مبلمان اداری و خرده فروش لوازم جانبی است. آبی  باعث ایجاد احساس آرامش در شما می شود و به  تمرکز شما کمک می کند، در حالی که رنگ قرمز در کار نیاز به دقت و توجه به جزئیات است. گیاهان باعث کاهش سردرد  و خستگی  می شوند و به تمرکزتان کمک می کنند. طبق مطالعات دانشگاه Texas A & M گیاهان باعث افزایش بهره وری در محل کار  شده و عملکرد خلاق را تا 30 درصد بیشتر می کنند.

فضای کاریتان را تزیین کنید.

 علاوه بر استفاده از  رنگ و گیاه در محل کارتان، استفاده از وسایل تزیینی در فضای کاری می تواند به شما احساس راحتی بیشتر و آرامش دهد که در نهایت می تواند  باعث افزایش بهره وری کارتان شود. پیشنهاد می کنیم  دفترچه ی خاطراتتان و تزیینات دیگری  مثل دیپلم و جوایز، هم استفاده کنید باعث احساس موفق، قدردانی و اخساس رضایت از خودتان می شود.

کارعقب افتاده ی خود را انجام دهید.

 هر کس حداقل یک کار در فهرست کارهایی که باید انجام دهد را به تعویق انداخته، تنها به این دلیل که فکر می کرده انجام آن کار خیلی وحشتناک بوده و از عهده ی آن بر نمی آید. وظیفه ی شما این  است که در واقع آن کار را هر چه زودتر تکمیل کنید. به جای انتظار تا آخرین لحظه برای اتمام کار، آن را در اسرع وقت انجام دهید. استرس و نگرانی انجام آن کار را از خودتان دور کنید و سعی کنید به آن کار را در یک روز انجام دهید.

منبع:

http://www.businessnewsdaily.com/5658-easy-productivity-tips.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.