تکنیک اول :مردم مشتری شما می‌شوند تا هزینه‌هایشان را کاهش دهید.

راهکاری ارائه دهید تا مشتریان‌تان بتوانند در بخشی از هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند. آنها حاضرند به شما پول بدهند تا مجبور نشوند برای سایر چیزها پول بیشتری پرداخت کنند.به عنوان مثال: Lastsecond.ir این سایت خدمات گردشگری مختلفی به کاربران ایرانی می‌دهد. فقط کافی‌ست چمدان‌تان را ببندید، لباس‌تان را بپوشید و در این سایت منتظر یک تور لحظه آخری باشید. این سایت با ارتباطی که با آژانس‌های مختلف دارد تورهایی را که زمان زیادی به آغاز آنها نمانده (معروف به لحظه‌آخری)، گاه تا ۷۰ درصد تخفیف به شما پیشنهاد می‌دهد.

تکنیک  دوم: مردم از اینکه داشته‌هایشان را از دست بدهند، متنفرند.

همیشه به دست آوردن نیست که برای مردم جذاب است. گاه حفظ داشته‌ها انگیزه‌ای‌ست که مردم را تبدیل به مشتریان شما می‌کند. پس روی دارایی‌های اینترنتی افراد تمرکز کنید.

Gmail.comاین سرویس‌دهنده ایمیل رایگان است ولی اگر ظرفیت حجمی حساب‌تان پر شود، ترجیح می‌دهید به جای بررسی تک‌تک ایمیل‌ها و یا پاک کردن و از دست دادن تمام ایمیل‌های‌تان، پول پرداخت کرده و حجم بیشتر خریداری نمایید.

تکنیک سوم: از مردم برای حفظ حریم اطلاعات‌شان پول بگیرید.

توانایی حفظ حریم خصوصی یکی از نگرانی‌های اصلی مردم است. پس چرا ما از این راه درآمد نداشته باشیم؟ برخی از سایت‌ها در ازای ارائه خدمات رایگان برای حفظ اطلاعات خصوصی مشتریان از آنها پول می‌گیرند یا سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند که به مردم کمک می‌کند در فعالیت‌های آنلاین خود اطلاعات خصوصی خود را فاش نکنند.

Godaddy این سایت به فروش ارزان دامنه‌ها معروف است. ولی در ازای حفظ اطلاعات شما پول می‌گیرد.

تکنیک چهارم : مردم همیشه برای راحتی پول پرداخت می‌کنند

به مردم کمک کنید تا کارهایشان را راحت‌تر انجام دهند. در واقع سعی کنید مانند خدمت‌کاران به سروران (مردم) خود خدمت کنید و هدفی جز تسهیل امورات آنها نداشته باشید.

Usesold یک تازه‌وارد در عرصه تجارت الکترونیکی. فقط کافی‌ست یک عکس از جنسی که می‌خواهید بفروشید بگیرید. آنها بقیه کار فروش را برای شما انجام خواهند داد. (از قیمت‌گذاری گرفته تا تحویل) تیم اصلی این استارتاپ اخیرا به دراپ‌باکس پیوسته و این سرویس را فعلا متوقف کرده‌اند.

تکنیک پنجم :امکان ارتباط و تماس مردم را به وجود آورید.

این مدل بسیار پرکاربرد است. کاری کنید تا مردم آن کسی را که می‌خواهند بیابند. پ

برنامه   SinglesAroundMeاین برنامه در همسایگی محلی که هستید دنبال افرادی متناسب با شما می‌گردد. ولی تعداد پیام‌هایی که امکان تبادلشان هست محدود است. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی مکالمات خود با دوستان جدیدتان را ادامه دهید.

منبع:

برداشت آزاد خودم از این موضوع.