در گذشته گوگل تنها به عنوان یک موتور جست و جو شناخته میشد، اما امروزه ابزارهای زیادی را عرضه کرده است که به وبمستران و صاحبان کسب و کار کمک های زیادی می کند.

موتور جست و جوی گوگل (Google Search Engine)

بزرگترین و یکی از بی رقیب ترین موتورهای جست و جوی جهان است، که هدف بیشتر کاربران اینترنتی و متخصصان سئو است

گوگل آنالیتیک (Google Analytics)

یکی از بهترین ابزارهای گوگل که آمار دقیقی از بازدیدکنندگان و رفتار آنها در وب سایت شما را گزارش می دهد و مورد توجه بسیاری ازوبمسترهاست.

گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

یکی از پر کاربردترین ابزار وب مستر هاست که به آنها در ثبت سایت مپ(Site Map)، پیدا کردن لینک های شکسته سایت(Broken Links) و رفع کردن آنها، اطلاع از ویروسی شدن سایت، خطا و مشکلات سایت، بررسی پنالتی شدن سایت، بررسی اسپم شدن سایت، بررسی کلمات کلیدی جست و جو شده که توسط آنها به سایت شما دسترسی پیدا کرده اند، بررسی سایت هایی که به وب سایت شما لینک داده اند (Backlinks) و بسیاری امکانات دیگر کمک می کند.

ابزار پیدا کردن کلمه کلیدی کیورد پلنر (keyword Planner)

از این ابزار می توان برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی مرتبط با سایت بر اساس منطقه جغرافیایی، زمان جست و جو و تعداد جست و جو ها، استفاده کرد.

گوگل ترند (Google Trend)

این ابزار به شما کمک می کند اطلاعات کاملی درباره جست و جوهای انجام شده در یک منطقه جغرافیایی خاص و در یک زمان خاص به دست آورید. مثلا در ماه گذشته در کشور ایران چه عبارت هایی جست و جو شده است.

گوگل ادوردز (Google Adwords)

سیستم تبلیغات کلیکی هوشمند گوگل است که تبلیغات متنی را بر اساس جست و جوی کاربر در صفحه نتایج جست و جو نمایش می دهد و بر اساس میزان کلیک های انجام شده از حساب کاربر کسر می کند و تبلیغات هدفمندی را برای سایت ها و کاربران فراهم می کند.

یوتیوب (Youtube)

بزرگترین سایت اشتراک گذاری ویدیو با میلیون ها کاربر در سراسر جهان است که توسط گوگل اداره می شود.


گوگل پلاس (Google Plus)

شبکه اجتماعی مجازی گوگل برای کاربرانی است که از سیستم جیمیل(Gmail) استفاده می کنند و مطالب اشتراک گذاشته شده در آن، رابطه مستقیمی در سئو و رنکینگ آن دارد.

گوگل مپ (Google Maps)

بزرگترین سرویس نقشه آنلاین دنیاست که به راحتی می توانید از آن برای مسیریابی به مکان های مختلف و یا ثبت مکان ها و مسیرهای خود بر روی نقشه استفاده کنید.

مترجم گوگل گوگل ترنسلیت (Google Translate)

یکی از قوی ترین سیتم های ترجمه آنلاین که هم کلمات و هم جملات را به همه زبان های دنیا ترجمه می کند.

سرویس ایمیل گوگل جیمیل (Gmail)

یکی از بزرگترین و پرکاربردترین سیتم های ایمیل دهی دنیا که میلیون ها کاربر دارد و از رابط کاربری بسیار آسان و مفیدی استفاده می کند.

سرویس هنگ اوت (Hangout)

سرویس چت آنلاین گوگل است که از طریق آن کاربران جیمیل و گوگل پلاس می توانند به صورت صوتی و متنی با هم در ارتباط باشند.

گوگل درایو (Google Drive)

یکی ار بهترین سیستم های ابری دنیاست که به طور رایگان ۱۵ گیگابایت فضا به شما اختصاص می دهد و در هر مکانی باشید می توانید به کمک جیمیل خود به آن دسترسی داشته باشید.

منبع:

برداشت آزاد خودم از این موضوع.