سوالات زیادی در این مورد وجود دارد که چه ایده‌هایی سرمایه گذاران به سمت خودشان جذب می‌کنند و خبر خوب اینه که چندتایی از این ایده‌ها وجود دارند! لیستی از دسته‌بندی این ایده ها توسط  Y Combinator جمع‌آوری شده است.

انرژی: انرژی کم هزینه بطور مستقیم کیفیت زندگی را بیشتر می‌کند.

بطور کلی، هرچیزی که بتوانید بسازید تا از منابع فعلی انرژی بهینه‌تر و ارزان‌تر استفاده کرد می‌تواند یک حرکت انقلابی باشد. این درمورد منابع جدید انرژی نیز صادق است. این منابع عبارت‌اند از انرژی خورشیدی، باد، سوخت های زیستی اتانول، سوخت های زیستی از منابع دیگر، مانند جاتروفا، زمین گرمایی، هیدروژن، توریم و


هوش مصنوعی

با وجود فعالیت‌های زیاد، تاکنون موفقیت عملی در این حوزه وجود نداشته است و همچنان فعالیت‌های مختلفی بر روی این تکنولوژی انجام می‌شود. شاید همین امر باعث شود تا هوش مصنوعی در آینده گسترش بیشتری پیدا کند. محصولاتی که از هوش مصنوعی برای خلاقیت مصنوعی، استدلال مصنوعی و استفاده خواهند می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

رباتیک

ربات‌ها هم‌اکنون نقش زیادی در صنایع تولیدی و استفاده‌های نظامی دارند. به همین دلیل هنوز تعداد مصرف کنندگان کمی از ربات‌ها وجود دارد. دستیابی به موفقیت در این حوزه می تواند با اقتباس از فن آوری های نظامی برای رفع نیازهای مصرف کنندگان به جای طراحی و ساخت ربات‌ها از ابتدا، بدست آید.

زیست فناوری

وعده نهایی زیست فناوری رها کردن انسان‌ها از بیماری‌ها و جاودنگی است که درحال حاضر قابل دسترس بنظر می‌رسد. پروژه ژنوم انسان تمام شده است و حالا مساله این است که چگونه ژن‌ها را تنظیم کرد و تغییر داد. همین موضوع باعث ایجاد امیدهای زیادی در زیست فناوری شده است. استارتاپی که بتواند این قسمت از داستان حیات جاودانه را حل کند می‌تواند باعث ایجاد انقلابی در این تکنولوژی شود.

بهداشت و درمان

در کشورهایی مانند آمریکا بهداشت و درمان هزینه‌های زیادی دارد (کشور ما هم در شرایط مشابهی است) و تاثیر و کارایی لازم را ندارد. استارتاپی که بتواند بیمه خدمات درمانی را با هزینه کمتر ارایه دهد و یا سیستم پیشگیرانه بهتری در بهداشت و درمان معرفی کند حتما ارزش سرمایه گذاری را خواهد داشت.

دارو ها

دارو‌ها باید با سرعت بیشتر و هزینه کمتر تولید شوند. داروهای پیشگیری و داروهایی که باعث افزایش سلامت انسان می‌شوند ارزش سرمایه گذاری را دارند.

منبع:

http://fundersandfounders.com/startup-ideas-that-matter/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.