کارآفرینی‌ ابزار بسیار مهمی‌ در توسعه‌ اقتصادی‌ است‌ که‌ عمده‌ترین‌ تاثیر خود را با ایجاد شغل‌ نشان‌ می‌دهد. کارآفرینان‌ برخی‌ کارها را برای‌ اولین‌بار انجام‌ می‌دهند و از این‌رو همیشه‌ ریسک‌پذیرند. کارآفرینان‌ نیازی‌ نیست‌ مخترع‌ باشند بلکه‌ آنها به‌ سادگی‌ نیاز دیگران‌ را برای‌ ابداع‌ ازطریق‌ آفرینش‌ ایده‌های‌ نو برطرف‌ می‌کنند.

در کارآفرینی اجتماعی، بودن یک رهبر ارزش-محور لازم و ضروری است. اما یک مدیر و رهبر ارزش-محور هم باید از سه اصل زیر پیروی کند.

۱- اهمیت خوداندیشی و درون اندیشی

خوداندیشی این امکان را به شما می دهد تا نگاهی به هدف و انگیزه خود داشته باشید. ایا فکر می کنید علاقمندید که یک کارآفرین اجتماعی شوید چراکه اشتیاق و علاقه خاصی به یک موضوع یا مشکل دارید (نظیر کاهش فقر، از بین بردن بیسوادی یا دسترسی به خدمات درمانی)؟ یا فکر می کنید که به خاطر دریافت هدیه، کسب تجربه یا دسترسی به برخی منابع، تمایل دارید به شناسایی یا حل مشکلی کمک کنید؟خوداندیشی و درون اندیشی مداوم به شما کمک می کند تا از هدف و انگیزه تان آگاه شده و خود را با آن هماهنگ نمایید.

۲- شما فیلم تماشا نمی کنید، بلکه خودتان در فیلم حضور دارید

بواسطه خوداندیشی، فقط دیگران را مسئول حل یک مسئله نمی دانید، بلکه دائماً به خود نهیب می زنید که خودتان هم در حل آن سهیم هستید. از اینرو فقط شاهد فیلم نیستید، بلکه خودتان هم در عرصه فیلم حضور دارید.

۳- فروتنی و خضوع واقعی موجب ایجاد مشارکت می شود

داشتن فروتنی و خضوع خالص نقش مهمی در حفظ مشارکت شما با مردم، سازمان ها و اجتماعات در راستای کمک آنها به شما دارد. ممکن است شما دارای هوش بالا، تحصیلات عالی و تجارب خوبی باشید، اما فروتنی واقعی به شما خاطرنشان می کند که شما نمی توانید پاسخگوی تمامی مسائل باشید. شما متوجه می شوید که می توانید از هرکسی چیزی بیاموزید.

منبع:

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/253262

برداشت آزاد خودم از این موضوع.