۴- ابزارهای تحلیلی داخلی و ابزار های پیشرفته ی رهگیری کاربر روی وبسایت

ابزار URL ساز گوگل یک نقطه ی شروع است، اما اغلب پلتفرم ها در حال ارائه ی ابزار های تحلیلی خودشان هستند که برای جمع آوری داده و کسب اطلاعات بهتر، دست شما را بازتر خواهند گذاشت. شرکت هایی مثل Kissmetrics و Mixpanel از جمله سردمداران این حرکت هستند. این در حالی است که بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به مشتریان خود امکان می دهند بر اساس کلیک های کاربران، بخش های مختلف وبسایت خود را بچینند.

زاویه ی دید بازاریابی کنش محور، بسیاری از شرکت های برتر و برند های جهانی را تا به حال به سمت خود جذب کرده است و به این کار ادامه خواهد داد. برای اینکه دید بهتری نسبت به عملکرد بازاریابی مجدد از طریق بخش بندی داشته باشید می توانید نمونه های زیر را در نظر بگیرید:

·         فرض کنیم کاربر شما صفحه ی محصول خاصی را نگاه کرده است اما کالای مذکور را به سبد خرید خود نیفزوده است. شما می توانید تبلیغ آن محصول را دوباره و در جای دیگری پیش چشمان او قرار دهید.

·    اگر کاربری اقدام به خرید یکی از محصولات اصلی وبسایت شما کرده باشد، در قالب تبلیغات با محصولات جانبی و مکمل محصول خریداری شده مواجه خواهد شد.

·   اگر کاربری محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه کرده اما هیچگاه تراکنش مربوطه را به پایان نرسانده، می توانید محصولات داخل سبد وی را در قالب تبلیغ دوباره به وی عرضه کنید.

چیزی که توجه را به خود جلب می کند ارزشی است که می توانید با استفاده از این شیوه ها از کاربر یا مشتری خود استخراج کنید. رها کردن سبد خرید و یا از محصولی به سراغ محصول دیگر رفتن، دیگر پایان کار محسوب نمی شود. کسب و کار های بزرگ از رهگیری کاربران خود سود زیادی کسب کرده اند. انتظار می رود کسب و کار های کوچک نیز بتوانند در آینده ی نزدیک از چنین خدمات و فناوری هایی بهره مند شوند.

روندهای درست را دنبال کنید

روندهایی که پیشتر به آنها پرداختیم نه تنها ماندگار خواهند بود، بلکه تمام نشانه ها حاکی از آن هستند که در آینده از سوی کسب و کار های کوچکتر توجه بیشتری به خود جلب خواهند کرد. سید بلخی به عنوان یک کارآفرین و صاحب کسب و کار اعتقاد دارد اگر می خواهید از رقبای خود جلو بیفتید باید همین حالا هرچقدر که می توانید در مورد این روند ها و اثری که روی صنعت شما خواهند گذاشت اطلاعات کسب کنید و یاد بگیرید.

منبع:


http://www.inc.com/young-entrepreneur-council/4-email-marketing-and-lead-generation-trends-worth-following-

in-2016.html?cid=sf01001&sr_share=twitter


برداشت آزاد خودم از این موضوع.