۱- زمان ملاقات هایتان را تا حد امکان کاهش دهید

هنگامی که شما کارهای زیادی برای انجام دارید، شروع کار کمی مشکل خواهد بود؛ که از کدام کار شروع کنید و بدانید اولویت انجام مربوط به کدام است. در نهایت مطمئن باشید کارها را کامل انجام نخواهید داد. پس سعی کنید کارهایتان را اولویت بندی کنید و انجام کارهای مهم را شروع کنید. در نهایت کارهای اولویت پایین را در آخر انجام دهید. حتماً در تنظیم وقت جلسات خود هم دقت کنید و زمان آنها را تا حد امکان کاهش دهید.

۲- از زمان رفت و آمد به محل کارتان حداکثر استفاده را نمایید

اکثر افراد در طول زمان رسیدن به محل کار به موسیقی گوش می دهند یا اصلا هیچ کاری انجام نمی دهند.

شما می توانید در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با استفاده از قلم و کاغذ ساعات کاری تان را برنامه ریزی نمایید. اگر با اتومبیل خودتان به محل کارتان می روید به مطالب پربازده گوش دهید.

۳- اهداف کارهای روزانه تان را مشخص کنید

اکثر افراد عادت دارند اهداف سالانه یا ماهانه شان را از قبل تعیین کنند. اما لازم است که اهداف روزانه تان را نیز تعیین نمایید. با تعین روزانه اهداف تان، دیگر ذهن تان درگیر تفکر در مورد چندین هدف نمی شود. شما هم تمرکز بهتری بر انجام کارهایتان خواهید داشت.

۴- خود را از تلفن همراه تان دور کنید

موبایل و سایر وسایلی نظیر لپ تاپ، بیش از آنکه سودمند باشند حواس شما را پرت می کنند. امروزه اینترنت و شبکه های اجتماعی یک انحراف بزرگ در محل کار به حساب می آیند. پرداختن به آنها زمان زیادی و حتی حواس شما را از بین می برد. سعی کنید با عدم پرداختن به شبکه های اجتماعی و عوامل حواس پرتی، حواس خود را حفظ کنید. قبل از هر کاری بهتر است کارهای مهم را انجام دهید و زمان استراحت یا زمان پایان کار را به فان تایم اختصاص دهید. اگر منتظر یک ایمیل مهم نیستید، لازم نیست هر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه یکبار کار را متوقف کنید و ایمیل خود را چک کنید. این کار مقدار زیادی از وقت شما را می گیرد. می توانید از کسانی که کارهای ضروری دارند بخواهید، در صورت نیاز با شما تماس بگیرند.

 

منبع:

http://www.business2community.com/strategy/4-new-habits-try-work-increase-productivity-01325465

برداشت آزاد خودم از این موضوع.