با ارزش ترین دارایی بعداز طرح یک کسب وکار ،مالکیت معنوی آن است.به این منظور 4 راه برای محافظت از این ارزش پیشنهاد شده است.

1.انتساب و عدم توافق

تمام بنیان گذاران و کارکنان و ارایه دهندگان خدمات شخص ثالث قبل از شروع هرکارشان نیاز به دریافت سند توافق دارند.بدون این سند شرکت نمی تواند ادعا کند یا از خدمات بخش های کلیدی تجارت استفاده کند.

هنگامی که شما سعی می کنید اقدام به فروش شرکت و یا سرمایه گذاری می کنید  عدم توافق می تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند.

ثبت نام مالکیت معنویت

آن ها برنامه ای برای ارزیابی ایجاد نکردند. شما باید برنامه های کاربردی برای ثبت اختراع، حق و علائم تجاری را ارسال کنید. برخی از فعالیت ها می تواند به صورت ارزان و سریع مانند قفل کردن URL های وب و نام رسانه های اجتماعی به حساب می آید.

بسته به نوع مالکیت چه بخشی از IP به طور بالقوه می تواند ثبت شود برای به تاخیر انداختن و آیا این امر می به نفع دنبال چنین ثبت نام باشد. این امر به ویژه به ثبت اختراعات و کپی رایت را از محصولات و خدمات که شما در توسعه داشته باشند و بنابراین ممکن است تغییر اعمال می شود.

3.امنیت سیستم های فناوری اطلاعات

بسیاری از برنامه های کاربردی رایگان ابر ی، ایمیل و برنامه ی انتقال فایل جذاب برای راه اندازی کسب وکار  بدون پول جذاب هستند،اما به ندرت سطح امنیتی که ما می خواهیم را فراهم می کنند.اگر از آن برنامه ها استفاده می کنید حتما ریسک و خطرات را هم در نظر بگیرید و استفاده از آن ها برای سیستم های مختلف به حداقل برسانید.

کارکنان باید از کلمات عبور مناسب بر روی کامپیوتر و دستگاه های تلفن همراه، و همچنین رمزگذاری برای تمام درایوهای فلش و دیگر رسانه های قابل حمل استفاده کنند.

تعهدات بعد از فسخ قرار داد

کارمندان سابق، به ویژه آنهایی که ناراضی اند، به احتمال زیاد بیش از یک هکر قصد سوء استفاده و یا اختلاس اطلاعات اختصاصی شرکت را دارند.کارمندان به دلایل دیگری مثل سرگرمی ،پرکردن وقت شان و یا کمی حقوق ممکن است به سوء استفاده از اطلاعات بپردازند . بنابراین تعهدات کارمند برای انجام کارها به صورت صحیح یک امر ضروری است.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/254526

برداشت آزاد خودم از این موضوع.