برای بیشتر مردم یک روز تعطیل می تواند به معنای استراحت کردن و با دوستان و خانواده بودن ، باشد . اما برای بسیاری از کارآفرینان یک روز تعطیل همان معنای روز کاری می دهد . اگرچه که دود چراغ خوردن برای شروع یک استارتاپ لازم است ولی کمی استراحت می تواند هم انرژی شما را تازه کند و هم بازده کاری شما را بالا ببرد . مطالعات نشان می دهد که هر ده ساعت تفریحی که یک انسان شاغل در طول سال دارد ، به میزان 8 درصد کارایی او را بالا می برد و باعث می شود هم یک کارمند از کار خود احساس رضایت بکند و هم بازده کاری اش بالا برود . پس قبل از اینکه دعوت یک دوست را رد کنید ، به این 4 دلیل فکر کنید که چرا لازم است که در یک روز تعطیل به خود استراحت دهید .

ساعاتی را با عزیزانتان بگذرانید

انسان های زیادی علاوه بر همکاران شما در اطرافتان هستند و یک کارآفرین بودن این را می طلبد که زمانی را به دوستی و ارتباطات خود ، خارج از کار اختصاص دهید . هرچه قدر سرتان شلوغ باشد ، به همان اندازه برای شما راحت می شود که به خودتان بگویید ، بعدا به دوستم زنگ می زنم . پس کار خود را رها کنید و به روابط دوستی خود بپردازید و دقایقی را با عزیزانتان بگذرانید و کاملا از کار جدا باشید.

تلفن خود را خاموش کنید

یک روز تعطیل می تواند بهترین زمان برای خاموش کردن تلفن و تفریح کردن باشد . اینگونه ارتباطات قدرت شما را در کار هم بالا می برد . اگر کسی به شما زنگ بزند و با تلفن خاموش شما روبه رو شود به او یادآوری می شود که امروز یک روز تعطیل است . به عنوان یک کارآفرین شما علاوه بر خود ، باید همکارانتان را نیز به این تشویق کنید که زمانی را به دور از کار بگذرانند و از زندگی لذت ببرند .

 خوش بگذرانید

دوران کودکی خود را به یاد آورید که سوار بر دوچرخه در کوچه ها و فارغ از هر فکری از زندگی لذت می بردید . پس این روز تعطیل را ، روزی قرار دهید برای اینکه به کار فکر نکنید و فکر خود را آزاد کنید . خوش گذراندن نه تنها به شما کمک می کند که ریلکس کنید بلکه به شما کمک می کند ذهن خود را آزاد کنید .

به جایی دو از شهر بروید و تمرکز کنید

اینکه شما شغل خوبی داشته باشید و در آن پیشرفت کنید خوب است و لی این مهم تر است که بعد از 12 ساعت کار در یک روز ، زمانی را هم به تمرکز کردن به آینده و هدف خود اختصاص دهید ، و تنها راهی که بتوانید از استرس های کاری دور باشید این است که ، به یک جای ساکت و دور از هیاهوی شهر بروید . پس این کار را انجام بدهید تا آمادگی کامل برای رویارویی با مشکلات را داشته باشید .

منبع :

http://www.entrepreneur.com/article/229119