وقتی که با یک سرمایه گذار قرار می گذارید، اولین و ساده ترین هدف غریزی شما این است: قرارداد را ببند، چک پول را نقد کن. به هرحال هراستارتاپی به پول نیاز دارد و سرمایه گذاران هم پول دارند، پس چگونه می توان آنها را قادر کرد تا باور کنند که کار استارتاپ شما پتانسیل بالایی دارد و به سرمایه بالایی نیز نیاز دارد. پیدا کردن سرمایه گذار درست، چیزی بیشتر از التماس کردن به یک شخص با جیب پر از پول است. شما باید کسی را پیدا کنید که به دیدگاه شما اعتقاد داشته باشد، چالش های برسر راه شما را بداند و شم کاری داشته باشد تا بتواند به شما کمک کند تا موفق شوید.

بهترین سرمایه گذاران افرادی هستند که از شما بپرسند: پتانسیل کاری تو چه قدر است؟ چه چیزی نیاز است تا به هدفت برسی، به جای اینکه بپرسند: کمترین سرمایه ای که نیاز داری تا نقشه ات را عملی کنی، چه قدر است؟ هرچه قدر که پول خوب باشد، وجود یک سرمایه گذار ایده آل از آن بهتر است. شما به شخصی باتجربه و دانا نیاز دارید تا به رشد شما کمک کند. در اینجا به 4 مورد برای پیدا کردن یک سرمایه گذار خوب اشاره می کنیم:

در انتخاب سرمایه گذار اولیه دقت کنید

شما به یک شبکه کاری بزرگتر نیاز دارید؟ به متخصصان بیشتر؟ پول بیشتر؟ خوب سرمایه گذاران مختلف اهداف مختلفی دارند. زمانی که شما بالاخره کار خودتان را از یک ایده خام به واقعیت تبدیل می کنید، در اولین مرحله به سرمایه گذاری نیاز دارید تا تخصص فردی داشته باشد و نیازی به منابع عظیم شرکت های سرمایه گذاری بزرگ نیست. سرمایه گذاران نوع اول در مورد خواسته های خود بسیار آسان گیر خواهند بود، این در حالی است سرمایه گذاران نوع دوم در همان ابتدای کار داده های علمی و تجربی فراوانی از شما می خواهند. اگر قبل از دیدن چنین سرمایه گذارانی هدف کاری خود را به خوبی درک نکرده باشید و از آن حالت خامی در نیامده باشد، این شرکت ها به درد شما نخواهند خورد. پس در مرحله اول کاری تلاش کنید که سرمایه گذارانی با انتظارات کم اولیه پیدا کنید و شرکت های سرمایه گذار بزرگ را برای مرحله دوم سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید.

در مورد دارائی ها و منابع مختلفی که یک سرمایه گذار می تواند در اختیار شما بگذارد، دانش خود را بالا ببرید

سرمایه گذاران چیزی بیشتر از یک دسته چک هستند، آنها کارآزمودگان صنعت هستند. انتخاب درست به شما کمک خواهد که تا سرمایه و زیربنای کارخود را درست مدیریت کنید. شما به یک سرمایه گذار همراه نیاز دارید، کسی که شما را راهنمایی کنند، نه اینکه بر سر هر تصمیم شما با شما بحث کنند.

بدانید که به کجا بنگرید

انتخاب درست یک سرمایه گذار و درک دید کلی او یک مرحله حیاتی است، همچنین این هم مهم است که شما چگونه با او ارتباط برقرار کنید. از شرکت هایی کمک بگیرید که پایگاه داده ای بزرگی را می توانند در اختیار شما بگذارند تا به دنبال سرمایه گذاران بگردید و با آنها برقراری ارتباط کنید.

به سرمایه گذارتان این اطمینان را بدهید که در راه درستی قدم برمی دارید

برای یک استارتاپ داشتن فرهنگ شرکتی، یک فاکتور حیاتی است. سرمایه گذاری را پیدا کنید که با فرهنگ کاری شما سازگار باشد. این سوال ها را از خود بپرسید: آیا این سرمایه گذار می خواهد که در فعالیت های روزانه شرکت شریک باشد و یا دوست دارد از دور مدیریت کند؟ میزان تفاوت دید شما با دید این سرمایه گذار چه قدر است؟ میزان نقش خود را در این شرکت چگونه می سنجد؟ اگر به موقع به این سوال ها جواب دهید، در آینده نیازی به بحث و جدال بیشتر نخواهید داشت.

به طور کلی باید گفت که سرمایه گذاران مثل خود شما یک انسان هستند، با این تفاوت که از شما پول بیشتری دارند. پس تا می توانید سوال بپرسید و تحقیق کنید، اینکه کدام سرمایه گذار واقعا به درد شما می خورد؟ کسی را پیدا کنید که هم به پشتیبانی کردن شما علاقه داشته باشد و هم یک مربی باخرد باشد تا به رونق کار شما کمک کند.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250895