اجرای یک کسب وکار موفق بیشتر از یک ایده ی عالی طول می کشد. کارآفرینان همچنین باید مهارت های مدیریت پول خوبی داشته باشند تا به منظور  موفقیت در کسب و کار خود استفاده کنند.

دست یابی به اهداف سازمان را مدیریت مالی گویند. مدیریت مالی دربرگیرنده چگونگی افزایش سرمایه (تامین مالی)، و نحوه تخصیص آن است (بودجه بندی سرمایه‌ای) می باشد. مدیریت مالی مدیریت منابع و مصارف به صورت کارا و اثربخش است. هدف مدیریت مالی افزایش ارزش شرکت و در نتیجه افزایش ثروت سهامداران می‌باشد.

برای کمک Ganiyah Fajingbesi، نویسنده کتاب "پول شما چه رنگی است" نقشه راه شخصی شما به منظور موفقیت کسب و کاراست. او همچنین پنج راهنمایی برای صاحبان کسب و کار در مورد این که چگونه کارآفرینان می توانند پولشان را مدیریت کنند تا در کسب و کارشان موفق شوند را ارایه می کند.

درک شما از پول

من توصیه می کنم که رفتارتان و ویژیگی منحصر به فرد تان را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهید که بتوانید با درک نقاط قوت و ضعف خود پولتان را مدیریت کنید.من در جایی می خوندم که بسیاری از مردم ثروتمند با رفتار کردن مثل فقیران ثروتمند باقی می مانند و بسیاری از فقیران با رفتار کردن مثل ثروتمندان فقیر باقی خواهند ماند. من فکر می کنم این بیانیه حقیقت دارد و کاملا" درست است.سرمایه گذاری در کسب وکار مثل این می ماند که می خواهید به دیگری کمک کنید. قبل از این که این کار را انجام بدهید که آن فرد موفق شود توصیه می کنم نقاط قوت خود را بیشتر کنید و روی نقاط ضعفتان هم مدیریت کنید.

درک رابطه همسر یا شریکتان در رابطه با پول

وقتی تازه شغلی را شروع کرده‌اید و همزمان باید وظیفه یک خانواده را به دوش بکشید، مدیریت مالی بسیار سخت‌تر می‌شود، درحالی‌که اصلا نباید این‌گونه باشد؛ بلکه با اندکی مدیریت و اولویت بندی می‌توانید اندکی پول اضافی برای ادامه روزهای سخت داشته باشید.

آیا شما دوست ندارید اعتراف کنید که رابطه ی  شخصی شما با همسر و یا هر فرد مهم دیگر دارای یک تاثیر بزرگ در موفقیت امور مالی و یا شکست است. بنابراین تعجب آور نیست که پول یکی از بزرگترین علل درگیری در ازدواج و روابط مشابه است.در بخش بعدی ادامه ی نکات را برای شما مخاطبین همیشگی کارخانه ی تبدیل ایده به ثروت خواهیم گفت.

 


داشتن یک مقصد روشن

وقتی شما می خواهید مسافرت کنید بدون داشتن نقشه ی راه هیچ گاه نمی توانید به مقصد برسید. در اهداف مالی زندگیتان هم داشتن نقشه کمک به شما خواهد کرد که مسیرتان را بدانید .بدانید از کدام مسیرها باید عبور کنید تا به مقصدتان برسید. موفق ترین افراد با ایجاد اهداف ساده، روشن و قابل اندازه گیری توانسند به مقصدشان برسند.

خرده فروشی تنها راه حل نیست.

وقتی که مشکلاتتان زیاد شد و فقیرتر شدید شما در تلاش هستید با تلاش و کوشش فراوان مسایلتان را حل کنید و از خرده فروشی هم برای درمان مشکلاتتان استفاده نکردید.در ابتدا به دلیل اینکه باید پولتان را خرج کنید و کمی از شادی ها فاصله بگیرید ممکن است برای شما خیلی سخت باشد حتی اگر این فرصت موقتی هم باشد.وقتی به زندگی شخصیتان رسیدید هم می توانید همان کار را در اینجا هم انجام بدهید.

همیشه به خودتان در مرحله ی اول پاداش بدهید.

کار شما سخت است شما باید یاد بگیرید به خودتان پاداش بدهید.و چه پاداش بهتری می توانید از کنار گذاشتن بعضی وجه  امروز  برای روز مبادا به خودتان هدیه دهید؟

صرفه جویی در معنای ساده یعنی شما باید از خودتان به عنوان فرد اول مراقبت کنید.منظور  مرافبت در خرج هایی که می کنید که اگذ واقعا لزومی ندارد انجام ندهید.بهترین کار این است که شما برای تعادل در کارتان یک پس انداز درستی داشته باشید.شما باید یک برنامه ریزی مالی برای خودتان داشته باشید باید بتوانید کارهای مهم را الویت بندی کنید و پولتان را در ابتدا صرف آن ها کنید . شما باید نظم را در زندگی شخصی یاد بگیرید.اگر شما با برنامه و طرحی که دارید کارهایتان را جلو ببرید هیچ گاه با مشکل برنخواهید خورد البته یک سری اتفاقات غیرمنتظره  و غیرقابل پیش بینی هستند که از کنترل شما خارج هستند و برنامه ریزی که کردید در حالت ایده ال است.


منبع:

http://www.businessnewsdaily.com/4555-money-management-entrepreneur.html


برداشت آزاد خودم از این موضوع.برداشت آزاد خودم از این موضوع.