فیلم ها،مجلات ،سخنرانی ها و برنامه های تلوزیونی همگی می توانند ایده های خوبی برای خلاقیت چیزهای تازه به کارآفرینان بدهند و بهانه خوبی است تا چندتا از شاهکارهای دنیای سینما را ببینند.

وقت آن رسیده که کمی زرت بوداده برای خودتان بیاورید چراغ را خاموش کرده و و روی صندلی راحتی نشسته و به هیچ چیز جز فیلمی که می خواهید ببنید فکر نکنید.

Deli Manمرد غذا فروش 

5 فیلم آموزنده  برای کارآفرینان

فیلمی کمدی است که روایت گر داستان تاسیس کارخانه مواد غذایی دلی در سال 1930 است . عوامل سازنده این فیلم با بسیاری از مالکان کارخانه از جمله نسل سوم صاحبان کارخانه دلی یعنی زیگی گرابر و مالک  Kenny & Ziggy’s مصاحبه کردند.زیگی مرد بسیار خوشبرخورد و خونگرمی است کخ بسیار به عوامل کارخانه و تولید کننده احترام میگذارد و رابطه گرم و صمیمی با مشتریانش دارد.هلاوه بر این فیلم بیانگر این است که او چگونه با تمام جان واحساسش برای ان کارخانه تلاش میکند و راط موفقیت او فراموش نکردن احساس و شفقت است.

بزگترین ارمغان تمام این سالها که زیگی از آن به یاد میکند به دست آوردن دل مشتریان با برخورهای خوب و محصول با کیفیت است .

توصیه میکنیم حتما این فیلم را ببیند.

زنی در طلا Woman in gold

5 فیلم آموزنده  برای کارآفرینان

فیلم بیانگر تلاش ها و سختی های زنی یهودی است که تلاش میکند میراث هنری خانواده اش که 50 سال پیش توسط نازی ها ربوده شده است را باز پس گیرد؛سختی های او در مسیر پس گرفتن نقاشی ها از دولت اتریش بک گراند اصلی فیلم است.

پستی ها و بلندی هایی که این زن در مسیر رسیدن به هدفش طی می کند ،تعادلی که میان هربار شکست خوردن و هربار بلند شدن حفظ میکند ستودنی است.شاهکاری که در حفظ تعادل میان لحظات تسلیم شدن و دوبراه برخواستنش فوق العاده است.

اگر زندگی یک تجارت است از شکست نترسید بلند شوید ،زمین بخورید و دوباره بلند شوید .انسان تا زمین نخورد بزرگ نمی شود.

از تعادلی که او در کارهایش حفظ می کند و عدم قطع امیداز هدفش را یاد بگیرید.

 

گرگ وال استریت wolf of Wall Street

5 فیلم آموزنده  برای کارآفرینان

این فیلم زندگی واقعی جردن بلفورد مردی که در اولین روز کاری خودش در وال استریت به یکشنبه سیاه و سقوط بازار بورس می خورد و از اداره اش اخراج می شود تا تبدیل شدن وی به بزرگترین رشوه خوار و روسای وال استریت و اعتیاد او به مواد مخدر را بیان میکند.این فیلم روی دیگر قدرت را به شما نشان می دهد آنچه زیر پوست این تجارت بی اخلاق و بدون حد و مرز و کثیفی که او راه انداخت و در انتها منجر به سقوط او شد.

حرص و طمع و آز او در بدست آوردن ثروت باعث شکستش شد و عدم پایبندی به اخلاقیات منجر به فروپاشی اش.

همواره تجارتتان را بر اساس اخلاقیات بنا کنید تا از روند کاری خود مطمین باشید.

پسرانگی boy hood

5 فیلم آموزنده  برای کارآفرینان

این فیلم فوق العاده ای است که نه تنها جوایز بسیاری به خود اختصاص داد بلکه مورد تحسین عمومی نیز قرار گرفت و برای اولین بار در یک دوره 12 ساله از یک بازیگر استفاده شد یعنی کودکی که در فیلم بازی میکند واقعا بچگی بازیگر جوان فیلم است .

"اگرتو یک گاو ببینی پس بقیه هم آنرا میبینند..اما کدام یکی از گاوها گاو بنفش است؟" این چیزی است که ست روگین در کتابش به نام گاو بنفش می نویسد.گاو بنفشی و بساز و مردم را مجبور کن آنچه را می خواهند ببنید.

گاو بنفش صحبت میکند،می تواند توجه ها را به سمت خودش جلب کند و خاص است.شما هم یک گاو بنفش باشید.

ملکه the queen

5 فیلم آموزنده  برای کارآفرینان

فیلم بیانگر داستان زندگی ملکه الیزابت دوم و تمام سختی های وی پس از مرگ پرنسس دایانا و واکنش مردم به مرگ او بود. نکته اصلی فیلم به واکنشی بود که رسانه ها و مطبوعات به چهره سرد و بی روح ملکه پس از تراژدی مرگ پرنسس دایانا داشت بود.

ملکه هم مانند مردم از این مرگ غمگین بود اما چهره بی روحی داشت و این خشم عمومی مردم را بر می انگیخت و باعث باز خوردهای فراوان منفی بسیاری شد.اما پس از آن ملکه با مشورت با نخست وزیر وقت خود طی بیانیه ای از همه عذرخواهی کرده و باعث شد تا کمی اذعان عمومی آرام شود