من و دوستم همزمان با هم از دانشگاه فارغ التحصیل شدیم او در رشته مهندسی و من در رشته ریاضی،برای کسانی که با این رشته ها آشنایی ندارند نمی دانند که رشته ریاضی پر از مفاهیمی  است که بدون درک و فهم واقعی آن هرگز نمی توانید بفمهید چه درسی می خوانید،پر از کلاس هایی است که ساعت ها باید برای آن وقت گذاشت و درباره چیزی که وجود ندارد تجسم ساخت،به همین دلیل اکثر هم رشته ای های ما در حین تحصیل یا انصراف می دادند یا تغییر رشته.اما من ودوستم همچنان به کارمان ادامه دادیم.

ما با این تفکر شروع کردیم که :" ما تسلیم نشدیم ما فقط شکست خوردیم" این تفکر در ما باعث شد که حتی اگر 3 بار هم یک درس را بیافتیم ناامید نشده و آن را بفهمیم و نه حفظ کنیم.

اگردر راه رسید به هدف و رویایتان شکست خوردید بی خیال رویا و هدفتان نشده .تسلیم نشوید و دوباره بلند بشید.

بسیاری از آدم ها رویای تناسب اندام را دارند و برای افرادی که روی کاناپه نشسته اند و راحت لم داده اند بسیار تعجب آور است  که چطور برای داشتن اندام زیبا این وزنه های سنگین را حمل میکنند و بی خیال نمی شوند.

به شما چند نمونه از افرادی که راه موفقیت را از میان شکست یافته اند معرفی می کنیم.از کجا معلوم؟؟شاید شما روزی جای آن ها باشید.

1.جی . کی. رولینگ خالق سری داستان های موفق هری پاتر

جی کی رولینگ خالق سری داستان های موفق هری پاتر

جی کی رولینگ را همه می شناسند خالق کتاب های موفق هری پاتر و یکی از ثروتمندترین زنان جهان.کتاب هری پاتر در ابتدا به محبوبیت الانش نبود و بسیاری از ناشران این کتاب را چاپ نمیکردند؛ تنها دلیلی که باعث چاپ این کتاب توسط یکی از ناشران شد غر غر کردن و پافشاری دختر 8 ساله مسوول چاپ بود.

"شکست راهی برای عبور از سردرگمی ها و نمی دانم ها ست " جی.کی رولینگ

2. مایکل جردن بسکتبالیست حرفه ای آمریکا

مایکل جردن بسکتبالیست حرفه ای آمریکا

مایکا جردن بازیکن افسانه بسکتبال آمریکا و یکی از سهامداران شرکت نایک کسی که به عنوان بهترین بسکتبالیست تمام دوران شناخته می شود حتی در تیم بسکتبال مدرسه اش هم قبول نشد.

"من بیش از 9000 پرتاب در زندگی حرفه ای خودم را از دست دادم و بیش از 300 پرتابی که در 26 بازی کاپیتانش بودم و پرتاب نهایی با من بود را از دست دادم و باعث شکست شدم.من بار ها و بارها شکست خوردم به همین خاطر آدم موفق هستم".مایکل جردن

3.توماس ادیسون  کاشف برق

ادیسون کاشف برق

توماس آلوا ادیسون با مشکل اختلال شنوایی و بی قراری بدنیا آمد و فقط 3 ماه در مدرسه ماند و همه معلم ها به او  گفتند که برای یادگیری درس ها زیادی خنگ است.نهایتا توماس با مادرش در خانه درس خواندن را یادگرفت و سرانجام برق را کشف کرد .

"من شکست نخورده ام ؛من فقط 10000 راه پیدا کردم که بدرد نمی خورند" توماس ادیسون

4.اپرا وینفری یکی از بزرگترین خیرین جهان و زنان ثروتمند دنیا

اپرا وینفری یکی از بزرگترین خیرین جهان و زنان ثروتمند دنیا

اپرا کودکی فقیرانه و پر از ترس و وحشتی داشت اما هرگز باعث نشد که او دست از رویاهای خودش بردارد و سرانجام مانند هر فرد موفق دیگری به آرزوهایش جامه عمل پوشاند و الهام بخش تمام زنان جهان شد.

"من هرگز خودم را دختر فقیری که نیازمند ترحم دیگران باشد نمی دانم من همیشه حتی از سنین پایین خودم را جوری میدانستم که مسوول خودم هستم و می دانم چه می خواهم .من برای ساختن خوبی ها آفریده شده ام "اپرا وینفری

5.لودویگ وان بتهوون اسطوره موسیقی جهان

لودویگ وان بتهوون اسطوره موسیقی جهان

بتهوون اسطوره آهنگ سازی و پیانو در تمام طول دوران تاریخ همیشه موفق نبود.معلمش عقیده داشت او بی استعداد و کودن است اما پدرش مهارت او را در پیانو تشخیص داد و او را از مدرسه بیرون آورد.بتهوون در طول زمان شنوایی خود را از دست داد و چهارتا از شاهکار های خود را زمانی ساخت که کاملا ناشنوا بود.

"خدارا شکر که بتهوون می تواند موسیقی بنویسد وگرنه کار دیگری بلد نیست" لودویگ بتهوون

ادامه دارد....