برخی انسان ها ذاتاً افرادی ریسک پذیر هستند و بدون تردید و شک کردن دست به کار می شوند. اما برخی افراد همواره نگران هستند و بیش از اندازه به پیامدهای احتمالی کارهایشان و ناکامی در تصمیمات شان می اندیشند.

زمانیکه افراد ریسک پذیر اقدام به کارافرینی می نمایند، معمولا بدون هیچ واهمه و ترسی طرح تجاری شان را پیش می برند. البته برخی ترس ها عادی و منطقی هستند. اما باید بپذیرید که کارآفرینی سفری پرمخاطره است و برخی تفکرات غیرمنطقی و بی دلیل هستند که در ادامه به پنج مورد از آنها اشاره می شود.

1-بیش از اندازه دشوار است

کارآفرینی کار ساده ایی نیست. شما از ابتدا با چالش های متعددی روبرو خواهید شد. احتمالا نمی دانید که در اولین سال شروع باید چه کنید. با این حال نترسید. اگر باور داشته باشید که می توانید قوانین و مقررات جدیدی را ایجاد نمایید، دیگر همه موانع شبیه مانع برایتان نخواهند بود. شما با آنها همچون فرصت برخورد خواهید کرد.

۲- من به اندازه کافی خوب نیستم

معمولا همه ما چنین تفکری داریم. این تفکر ذات طبیعی هر انسانی است. و در برخی موارد ما را وادار می کند تا در خودمان اصلاحاتی ایجاد نماییم. اما در مورد کارآفرینی، این تفکر مانع از شروع کار توسط شما می شود. باید ایده هایتان را قبول داشته باشید و به سختی برای تحقق آنها تلاش کنید.

۳- من منابع لازم را در اختیار ندارم

در حقیقت این تفکر درست است. ممکن است منابع لازم، نظیر سرمایه، شریک یا تجهیزات، برای شروع کار تجاری را در اختیار نداشته باشید. اما این تفکر مخرب بدین معناست که شما هیچ وقت به منابع دسترسی نخواهید یافت و این تفکر غیرمنطقی است.

۴- ایده من بیهوده و احمقانه است

تقریباً اکثر ایده های کارآفرینی در ابتدا به دو دلیل بر روی کاغذ عجیب به نظر می رسند. اول اینکه هر ایده ایی بر روی کاغذ، کاملا نمی تواند واقعیت را پیش بینی یا ترسیم کند و دوم اینکه، ایده اولیه شما صرفاً یک پیش نویس خام است. مطمئناً کسب و کار نهایی شما بسیار متفاوت از فرضیه اولیه اش خواهد بود.

۵- اگر در این کار شکست بخورم، نابود می شوم

این تفکر مانع از ادامه فعالیت اکثر کارآفرینان احتمالی می شود. رها کردن شغل تان، سرمایه گذاری پول خودتان و صرف سال های زیادی از عمرتان برای کارافرینی برایتان قمار بزرگی به نظر می رسد. اما باید بدانید که شکست هرگز پایان راه نیست. اگر ایده شما با شکست مواجه شود، شما با آموخته ها و مهارت های بیشتر، تجربه بیشتر، ارتباطات بیشتر و ایده های بیشتر که در آینده بسیار برایتان باارزش تر خواهد بود، ادامه خواهید داد.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/251294

برداشت آزاد خودم از این موضوع.