شروع یک کارآفرینی می تواند سخت باشد و مشکلات بر سر راه جوانان کارآفرین بسیار است. منابع بسیاری برای پیشرفت یک کار وجود دارد که قابل دسترس نیست.

اگر یک کارآفرین جوان هستید، پیشنهاد می کنیم به توصیه های زیر عمل کنید تا تجارت بزرگ شما تبدیل به یک کابوس نشود:

شما همه چیز را نمی دانید

نسل جوان امروز به گونه ای فکر می کند که گویا همه چیز را می داند. ما انسان ها ممکن است که به یک نصیحت گوش دهیم ولی به سرعت آن را رد می کنیم و فکر می کنیم که می دانیم چه کاری مناسب تر است که انجام دهیم، ولی این یک اشتباه بزرگ است. همه توصیه هایی که از دور و بر می شنویم، سودمند نیستند، ولی دانایی حاصل از افرادی که پیش از ما تمامی مراحل را تجربه کرده اند، فوق العاده گرانبها است. هیچ کسی نمی تواند در زمان به عقب برگردد ولی درس گرفتن از اشتباهات کارآفرینان، می تواند ما را در برابر شکست های احتمالی محافظت کند. حداقل مشتاق شنیدن باشید و صبر کنید تا ببینید که این نصیحت برای کار شما سودمند است یا نه.


پولتان را برای مایملک مادی هدر ندهید

داشتن یک خانه بزرگ و زیبا، یک ماشین گران قیمت، می تواند حس خوبی داشته باشد. ولی این دارایی های مادی یک روز می آیند و یک روز می روند. شما نمی توانید آنها را با خود به آن دنیا ببرید. کارآفرینی برای شما منفعت بسیاری ورای منفعت های مادی دارد. داشتن شانس اینکه شما بتوانید یک زندگی آزادانه داشته باشید و بر زندگی دیگران هم تاثیر بگذارید، بسیار ارزشمند است. اینکه شما بدون داشتن استرس برای مسائل مالی زندگی کنید و به جهان به چشم یک مکان زیبا بنگرید، بسیار خوب است. پولتان را پس انداز کنید و آن را برای کاری خرج کنید که وقتی به یاد آن می افتید، احساس خوشحالی کنید.  

در انتخاب کسانی که در زندگی به شما کمک می کنند، دقت کنید

انتخاب کسی که اجازه دارد به شما کمک کند و یا به شما آسیبی برساند، به شما بستگی دارد. به شما بستگی دارد که یک شخص باعث ترس و شک شما بشود و یا نه. شروع یک تجارت سخت است، بدون وجود کسی که پشتیبان شما باشد، سخت تر هم می شود. از کسانی کمک بخواهید که واقع بینانه شما را پشتیبانی کنند و در مقابل شکست شما را مقاوم کنند.

فروتن باشید

موفقیت می تواند چیزی باشد که باعث تشویق شما شود تا ادامه دهید. داشتن دوستانی که بابت موفقیت های شما به شما تبریک بگویند، به راحتی باعث می شود که شما خود را بزرگتر از آنچه که هستید، ببینید. مردم با کارآفرینانی ارتباط برقرار می کنند که آنها را بشناسند، دوست داشته باشند و به آنها اعتماد کنند. وقتی شما مدام در حال تعریف از خود باشید و اینکه چه قدر پول دارید، همین کار باعث دفع مردم از اطرافتان می شود.

از چیزی که شما را منحصر به فرد می سازد، استقبال کنید

بسیاری از کارآفرینان جوان همیشه در تلاشند تا کاری را انجام دهند که مثل کسی بشوند که به آن اهیمت می دهند. آنها سعی می کنند تا از یک کارآفرین موفق تقلید کنند. اما این درست نیست، چرا که مشتریان یک شرکت محصولات اصل همان شرکت را می خرند و نه کپی آن را.  مردم می خواهند که با شما ارتباط برقرار کنند، آنها می خواهند آنچه را که شما می گویید بشنوند و ببینند که شما چگونه در زندگی آنها تغییر ایجاد می کنید. دقت کنید که فقط صرف اینکه یک استراتژی برای یک نفر جواب داده است، دلیل نمی شود که برای شما هم جواب دهد.

کارآفرین بودن سخت است، ولی ارزشش را دارد. شما این فرصت را دارید تا بر اساس ضوابط خود زندگی کنید و آن کار را انجام دهید که برایتان مهم است. برای رسیدن به این موقعیت، از کسانی که در آن جایگاه بوده اند، درس بگیرید. از زمانتان برای یادگیری آنچه که نمی دانید، بهترین بهره را بگیرید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251112