بدون داشتن روابط درست و مناسب، هیچگاه به پتانسیل واقعی خود نخواهید رسید. یک رابطه به منزله یک ارتباط، اتحاد و یا شراکت تعریف می شود. وابسته به روابطمان، ما می توانیم هرچیزی را که می خواهیم ایجاد و یا نابود کنیم. البته روابط ما باید تحت کنترل باشند و اگر نه تعادل خود را در زندگی از دست می دهیم. تنها ۵ رابطه هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند. روابط با اشیا، دیگران، خانواده، خود و روح. اگر هرگونه ضعفی در این ۵ نوع ارتباط داشته باشید، حتما از عواقب این کمبودها رنج خواهید برد. ما این ۵ رابطه را به ترتیب کمترین اهمیت نام می بریم:

رابطه با اشیا

تا به حال شنیده اید که کسی بگوید که یک ضربه به ماشینت بزن، آنوقت درست کار می کند؟ این یک جهل کامل در ارتباط با اشیا است. اگر به این کار اعتقاد دارید، تنها خود را گول زده اید. در طرف مقابل اگر به وسایل خود اهمیت بدهید و به آنها احترام بگذارید، کار درست را انجام داده اید یعنی در واقع به خود احترام گذاشته اید. مثلا، شخصی را تصور کنید که زباله خود را در هرجای شهر می اندازد، این شخص اصلا مورد احترام نیست. اما برعکس کسی که مسافتی را طی می کند تا حتما زباله خود را در سطل آشغال بیندازد، چه حسی را در شما ایجاد می کند؟ اگر شما به دارایی های خود و آنچه که اطرافتان است اهمیت بدهید، خواهید دید که چگونه تاثیرات خوب را به خود جذب خواهید کرد.

رابطه با دیگران

روشی که شما فکر می کنید، احساس می کنید و رفتار می کنید، مشخص کننده عوامل موفقیت شما هستند. اگر شما احساساتی چون حسد، انتقام جویی و کینه جویی، طمع و عصبانیت و تنفر را از خود دور نکنید، هرگز راه درست را پیدا نخواهید کرد. شما همیشه به دنبال راه هایی خواهید بود که هم نوعان خود را آزار دهید. اما در مقابل، احساساتی چون لذت، امید و ایمان و عشق می تواند به طور پویا شما را به نتایج درستی در زندگی تان سوق دهد. قابل اطمینان و اعتمادترین افراد در دنیا همیشه به دنبال راه هایی برای تشویق دیگران و ابراز عشق خود هستند حتی از طریق ساده ترین روش های ممکن. سطح نفرت و یا عشق شما را دیگران می توانند حس کنند. زمانی که وارد یک مکان می شوید، بیشتر مردم می توانند حس شما را درک کنند. آنها انرژی شما را حس می کنند و به سرعت پاسخ می دهند، چه به طور خودآگاه و چه به طور ناخودآگاه.

رابطه با خانواده

شاید از خود بپرسید که چرا ارتباط با دیگران را از خانواده جدا کرده ایم و این ارتباط را مهم تر دانسته ایم. بسیار ساده است. اگر شما ارتباط خوبی با خانواده خود نداشته باشید، با دیگران هم نخواهید داشت. این یک حقیقت محض است که برخی اشخاص در خانواده شما را دوست خواهند داشته و برخی نه. شما مجبور نیستید تمامی آنها را دوست داشته باشید، اما باید احساسات مثبت خود را به سمت آنها بفرستید. شما مجبور نیستید حتی به طور مستقیم با آنها کنار بیایید، اما باید حتی به طور ظاهری هم عشق را به سمت آنها بفرستید. در همه خانواده ها چالش وجود دارد، اما شما هیچوقت نباید خانواده خود را رها کنید. در این چالش ها می توانید میزان صبر و امید خود را امتحان کنید و به آنها هم نشان دهید.

رابطه با خود

شما می توانید، به دیگران و خانواده و اشیا احترام بگذارید، تنها اگر رابطه با خود را کنترل کنید. اگر به خود اعتقاد داشته باشید، دیگران هم به شما اعتقاد خواهند داشت. شما می توانید دوست خود و یا دشمن خود باشید. هرروز هرکدام از ما یک نبرد درونی داریم و باید انتخاب های بسیاری بکنیم. اگر انتخاب های مثبت شما بر منفی ها غلبه کند، شانس موفقیت شما بیشتر می شود. به طور خلاصه شما معدل تمامی انتخاب هایی هستید که می کنید. شما می توانید انتخاب کنید که در یک روز موفق باشید و یا شکست بخورید. دیدگاه شما مسیرتان را مشخص می کند. هیچ کس غیر از شما نمی تواند این را کنترل کند. هرکسی که احساس مسئولیت بیشتری راجب انتخاب هایش داشته باشد، موفق تر است.

رابطه با روح

ارتباط شما با روحتان شما را قادر می سازد که پا را از آنچه که هستید فراتر بگذارید. در واقع، هرچه قدر بیشتر به روحتان اجازه کنترل بدهید، بیشتر هم کائنات را کنترل خواهید کرد. بسیاری هنوز نمی دانند که دارای بدن های غیرمادی نیز هستند. آنها در زندگی خود شکست می خورند، چرا که تنها جسم مادی خود را تغذیه می کنند. مثلا اگر از لحاظ روحی آسیب می بینند، بیش از حد دارو و غذا می خورند، آن هم به جای اینکه مشکل اصلی را مشخص و حل کنند.

هرکاری که ما در جهان روحانی انجام می دهیم، عواقبی دارد. اگر می خواهید یک تجربه روحانی داشته باشید، نیاز به تلاش بسیار ندارید. تنها باید ذهن خود را تقویت کنید. شما باید خود را به قدرتی که عالی تر از نیروی شما است بسپارید. هیچ آرامشی بهتر از آرامش روحی نیست.

مهم نیست که شما کی هستید و چه کار می کنید، این ۵ رابطه باعث شکست و یا پیروزی شما می شود. وقتی هرروز برروی توسعه آنها تمرکز می کنید، خود را برای بقیه عمرتان بیمه ساخته اید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251259