کسب و کار دیگر مختص افراد بزرگسال نیست. جهان کارآفرینی این روزها، کارآفرین۱۳ ساله طراح لباس، ۱۶ ساله صاحب بوتیک کادویی آنلاین، و ۱۶ ساله طراح جواهر را به خود دیده است. اگر شما یک نوجوان بایک ایده هستید، که می توان در دنیای کسب و کار به آن جامه عمل پوشاند،‌ دلیلی وجود ندارد که منتظر این شوید تا سنتان بالاتر برود. اهمیتی ندارد که چندسال دارید، زمانش همین الان است. دراینجا به تعدادی کلید برای موفقیت در دنیای کارآفرینی اشاره می کنیم که می تواند یک آینده مطمئن را برای شما رقم بزند.

از یک مربی کسب و کار کمک بگیرید

پیدا کردن یک مربی کسب و کاری درصدر لیست فعالیت های کسب وکاری شما قرار دارد چون  بسیار مهم است. حتی افراد بزرگسال مجرب هم به مربی نیاز دارند. چه تعداد افراد دنیادیده در خانواده شما، دوستان شما و کلا در پیرامون شما قرار دارند که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید؟ شما ممکن است که یک دوجین از افرادهایی را در پیرامون خود ببینید که دوست دارند توصیه های کسب و کاری خود را در اختیار شما بگذارند. اگر در این زمینه احساس کمبود می کنید، حتما از دوستان و خانواده بخواهید که اگر می توانند کسی را به شما معرفی کنند و یا از طریق آنلاین این اشخاص را پیدا کنید.

مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید

بیشترین تلاشی که شما باید در دنیای کسب و کاری بکنید این است که کاری کنید تا مردم به شما ایمان پیدا کنند، به محصولات و سرویس شما. به عنوان یک کارآفرین جوان، شما باید تا می توانید ارتباط برقرار کنید. چه کتبا و چه شفاها. اینکه توانایی این را داشته باشید که سخنرانی کنید و یا کنفرانس بدهید، سود بسیاری را به کسب و کار شما خواهد رساند، اینکه شما آنها را قانع و ترغیب کنید که محصول شما را بخرند. کارآفرینانی که مسئولیت پذیر هستند خیلی زود اعتماد دیگران را جلب می کنند.

اعتبار کسب  کنید

جوانی شما می تواند یک مزیت باشد. افراد جوان معمولا ایده های تازه و روش های جالبی دارند، درکنار مزیت زود درس گرفتن از شکست ها و پیروزی ها. اما جوانی با یک نیاز بزرگتر برای اثبات خود همراه می شود. افراد برخی اوقات از خود می پرسند که چرا باید کسب و کار یک شخص نوجوان را جدی بگیرند. پس این وظیفه شما است که به دنیا ثابت کنید که در مورد کسب کارتان جدی هستید و محصولات و سرویس شما ارزش احترام آنها را دارد. یک راه برای افزایش اعتبارتان، استراتژیک بودن در مورد تلاش های برندسازی کردن تان از طریق دنیای مجازی است. بطور مرتب پست های مختلفی را در مورد دنیای کارآفرینی خود ارسال کنید و متناوبا ایده های خود را در مورد بهتر و متفاوت تر انجام دادن کارها به اشتراک بگذارید. برای ارتقای اعتبار محصول و سرویس تان، شما باید به مشتریان بالقوه خود ارزشی را که با خرید محصول شما دریافت می کنند، نشان بدهید. از طریق فعالیت در دنیای مجازی در مورد مزیت های محصولتان و یا حتی با اجازه دادن به مردم برای استفاده از محصولاتتان به صورت رایگان، راهی برای اثبات ارزش آن انتخاب کنید. هرچه قدر که در این راه سرسخت تر باشید، ودیدگاه های مثبت و تصدیق های مورد نیاز را دریافت کنید، اعتبار بیشتری را بدست خواهید آورد.

راهی برای مدیریت استرس خود پیدا کنید

باوجود کارهای مدرسه، فعالیت های فوق برنامه و چالش های خانوادگی، وجود استرس در افراد نوجوان یک امرعادی است. و زمانی که کارآفرینی هم به بقیه موارد اضافه می شود، حتی این مقدار بیشتر هم خواهد شد که نه تنها امورآموزشی و کارآفرینی شما را تحت تاثیر قرار می دهد،‌حتی ممکن است به سلامتی فیزیکی و روحی شما آسیب برساند. درکنار مسئولیت های خاص این دوره، شما خود را در جایگاه یک کارآفرین می بینید، این برای شما حیاتی است که به دنبال تفریح و کارهای شادی آفرین و لذت بخش باشید. اگر همه چیز بد پیش رفت، و شما به سادگی نتوانستید از استرس رهایی یابید، شاید بهتر باشد کمی در ورود به این دنیا تاخیر ایجاد کنید. هیچ چیزی ارزش قربانی کردن آموزش و سلامتی روحی شما را ندارد.

وقتی موقعیتش بود، ابتکار به خرج دهید

شانس شما می تواند این باشد که کسب و کارهای مشابه شما نیز در دنیا وجود داشته باشد. این نباید مانع شما برای ورود به این دنیا شود.این اتفاق حتی ممکن است شما را به سمت خلاقیت در کسب و کارتان سوق بدهد. در مورد رقیبان خود کمی تحقیق کنید. آیا این کسب و کارها دچار کمبود هستند؟ آیا حفره ای بین آنچه که ارائه می دهند و آنچه که مشتریان نیازدارند وجود دارد؟ اگر بله، به دنبال راه هایی باشید که در کسب و کار خود این حفره ها را پر کنید. حتی اگر این ابتکار شما کوچک و کم ارزش باشد، بازهم ادامه دهید. اغلب، چیزهای کوچکی است که مشتریان در مورد کسب وکار و برند مورد علاقه خود دوست دارند. همچنین این را به یاد داشته باشید که زمانی که دو کمپانی مشابه وجود دارد، مشتریان شرکتی را که بهترین سرویس را ارائه کند ترجیح می دهند.

دنیای کارآفرینی، دنیای کم زحمتی نیست، فرقی نمی کند که چندسال داشته باشید. اما اگر تصمیمات کوچک کسب و کاری بگیرید، آن هم به عنوان یک نوجوان، جریان کارآفرینی شما حتما برای باقی عمرتان جواب خواهد داد. پس مسیر درست را بروید. مربی بگیرید، ارتباط برقرار کنید و روی حصول اعتبار کار کنید. و باوجود تمام اینها، یاد بگیرید که چگونه استرس خود را مدیریت کنید. یک روز با حس رضایت و غرور در مورد زندگی که برای خود ساخته اید، به عقب و به این دوران باز خواهید گشت.

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/274487