بعضی وقت ها بهترین راه برای یادگیری روش انجام کارها، فهم چگونگی انجام ندادن آن کارها است. یعنی در واقع برعکس فکر کردن. این طرز تفکر می تواند یک مسیر مناسب کاری را برای کارآفرینان تازه کار رقم بزند. در زیر به لیستی از راه هایی که موجب نابودی یک استارتاپ می شود اشاره می کنیم. یعنی امیدواریم که با دقیقا برعکس عمل کردن موارد زیر، یک کارآفرین تازه کار بتواند درس های ارزشمندی برای راه اندازی تاثیرگذار کسب و کارش بگیرد.

زود پول قرض کردن

به عنوان یک کارآفرین، یکی از مهم ترین چیزهایی که نیاز دارید، دریافت ها و پرداخت های ساختار بندی شده است که باید بر اساس گردش مالی غیرقابل پیش بینی و غیرقابل اطمینان شما به طور برنامه ریزی شده ای تنظیم شود. از اینرو زمانی که تصمیم به گرفتن وام می گیرید، بدون اطمینان از توانایی خود برای بازپرداخت آن شروع به وام و قرض کردن می کنید. 

خیلی زود افراد بسیاری را استخدام کردن

شما باید از یک هزینه بالاسری قابل ملاحظه ای برخوردار باشید تا بتوانید یک فروش خوب داشته باشید. خوب با نداشتن این هزینه و با یک فروش و یک مدل کسب و کاری نامطمئن دست به استخدام کارمند می زنید و باید حقوق های آنها را سروقت پرداخت کنید.

تمرکز زیادی برروی یک برنامه کسب و کاری

اولین چیزی که در اولین سال های کسب و کاریتان می خواهید، جهانی فکر کردن است. انرژی خود را متمرکز ایجاد یک مدل کسب و کاری پویا و مطابق با استانداردهای تجارت جهانی می کنید.

ایجاد یک تیم مدیریتی

این خیلی مهم است که در مراحل ابتدایی کسب و کارتان یک تیم کامل مدیریتی را ایجاد کنید. این تیم ساختاربندی کسب وکارتان را در زمان شروع تعیین می کند واز همه مهم تر باعث ایجاد یک صفحه اجرایی تاثیرگذار در وبسایتتان می شود. خوب داشتن این تیم مدیریتی منافع فراوانی برای کسب وکارتان دارد اما گران است، پس حتما باعث افزایش هزینه بالاسری شما خواهد شد.

تمرکز بیش از حد بر تاثیرگذاری

خوب در آغاز یک کسب و کار و راه اندازی یک شرکت، ظاهر شرکت شما بسیار مهم است. نمای ساختمان دفترتان و دکوراسیون داخلی آن و بهره مندی آن از تکنولوژی های لازم. شما بیش از حد براینگونه جذابیت ها تمرکز می کنید و به سوددهی و مشتری مداری فعلا فکر نمی کنید. تا می توانید پولتان را خرج می کنید تا تاثیرگذار به نظر برسید.

زمانی زیادی را صرف رقابت و مشارکت مالی می کنید

به هیچ وجه نگران کیفیت و بازار و سلیقه مشتری نیستید و در طول رشد کسب وکارتان به سرویسی که ارائه می دهید اصلا فکر نمی کنید. در واقع زمان خود را تنها صرف ارتباطات و تنظیم ملاقات هایی با کارمندان خود و سرمایه گذاران و صرف مشارکت های مالی می کنید و اهمیتی ندارد که کیفیت محصول و سرویستان بسیار پایین است و انتظار نتایج عالی دارید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/269792