شاید روزی پیش بیاید که شما نیاز به یک توصیه از جانب یک میلیونر داشته باشید، یعنی خود را فردی شکست خورده بدانید و دنبال راهی برای نجات خود و خانواده خود باشید، یعنی اینکه چگونه میلیونر شوید.

درمرحله اول باید حواستان به طرز سوال پرسیدنتان باشد. اینکه اصلا نباید خود را یک آدم بازنده بپندارید و دیدگاهتان در مورد خودتان باید متفاوت باشد.

اگر می خواهید پولدار باشید، نباید خود را فقیر بپندارید. حتی اگر موقعیت شما چندان تعریف نداشته باشد، اما به این معنا نیست که قرار است تا همیشه به همین شکل پیش برود.

این یک حقیقت است و شما نباید به کسی اجازه بدهید که دلش برای شما بسوزد. شما باید عزمتان را جزم کنید تا موقعیت خود را سروسامان دهید. تنها کسانی که بهای موفقیت را می پردازند، شانس این را دارند که طعم آن را بچشند.

دراینجا به ۷ مرحله مهم برای رسیدن به موفقیت اشاره می کنیم:

آسانگیر باشید

بزرگترین اشتباهی که افراد جاه طلب مرتکب می شوند، این است که به خود خیلی سخت می گیرند. برای خود خط قرمز و ضرب العجل تعریف می کنند و از خود انتظار بیش از حد دارند. زمانی که این انتظارات برآورده نمی شود، سرخورده می شوند و حتی گاهی اوقات در این فرایند رسیدن به هدفشان، به خود سیب وارد می کنند. اغلب، سخت گرفتن به خود، سریع ترین راه رسیدن به شکست است.

شاید مدت ها تصمیم به انجام کاری را داشته باشید و عملی نکنید. یعنی از نظر خودتان موقعیتش فراهم نشود. اما باید این را بدانید که قبل از انجام هرکاری، نیاز به تجربه و روشن کردن ذهنتان است. به زودی زود خواهید فهمید که چه قدر راحت برخی کارها را انجام خواهید داد و تصمیمات را عملی خواهید کرد.  

داستان زندگی تان را تغییر دهید

هرکسی یک قصه ای دارد و برای خود و دیگران در مورد زندگی اش تعریف می کند. قصه شما چیست؟ هرکسی حتما در ذهنش قصه ای دارد که آن را مرور می کند و چه در مورد حال باشد و چه در مورد گذشته این قصه را همیشه برای خود تعریف می کند و به آن اعتقاد پیدا می کند. هیچگاه فقررا چاشنی قصه تان نکنید، مگر اینکه واقعا فقر را دوست داشته باشید. بسیاری از افراد داستان شکست خود را برای دیگر افراد شکست خورده تعریف می کنند تا برای آنها وجهه قابل قبولی داشته باشند.

برای تغییر داستان زندگی تان، روی آن کسی که دوست دارید شوید، تمرکز کنید. بله ممکن است دقیقا ندانید که در آینده چه کسی خواهید شد و یا تمایل به چه چیزی دارید. اما می توانید روی این تمرکز کنید که به خود و دیگران در مورد اینکه در آینده دوست دارید چه موقعیتی داشته باشید، بگویید. برخی اوقات، حقیقت مسیر پیش روی خود را درک کنید و ببینید که برای رسیدن به اهداف خود به چه چیزهایی نیاز دارید. یکبار داستان زندگی خود را خلق کنید، آن را دنبال کنید و به آن پروبال بدهید

کمال را تصور کنید

مردی را تصور کنید که بسیار بچه دوست دارد. اما در نیمه های دوران سی سالگی اش است و هنوز موفق به بچه دار شدن نشده است. این مرد تصمیم خودش را می گیرد و یک خانه با ۶ اتاق خواب را خریداری می کند، ودر تمامی اتاق ها عکس خود و همسرش را می زند و سعی می کند که تصور کند که فرزندان آینده اش چه شباهت هایی با او و یا همسرش دارند.

حتی در روز ۳۰ دقیقه را به فرزندان خیالی خود اختصاص می دهد که باید به تکالیفشان برسند، در انجام کارهای خانه شرکت داشته باشند و زود بخوابند و بسیاری چیزهای دیگر. فکر می کنید نتیجه چه می شود؟ بعد از ۶ ماه این خانواده صاحب فرزند می شوند. بله حقیقت دارد و الان در حال حاضر این مرد دارای ۵ فرزند است و حتی می تواند فرزندان بیشتری هم داشته باشد. این است قدرت شما در عملی کردن رویاهایتان. برخی اوقات شما باید خیال پردازی کنید تا بتوانید به بزرگترین اهدافتان برسید.

مثبت اندیش باشید و به مطالعه مطالب امیدبخش بپردازید

براساس یک عادت روزانه، بیشتر انسان ها، زندگی خود را با یک منفی نگری پیش می برند. اگر شما تمایل به گفتگوهای بدون هدف و بی فایده در مورد جنگ، فقر، جرم، بیماری و مشکلات مالی و...... دارید، شک نکنید که اینها همان چیزهایی هستند که با تمام قوا به سمت شما خواهند آمد، چون شما از آنها دعوت کرده اید. اگر به دنبال مطالعه مطالب بدون هدف و مفهوم هستید، پس به دنبال نتایج بی ربط هم باشید. معمولا چه مطالبی را مطالعه می کنید؟

بیشتر اوقات، تشخیص اینکه چه چیزی برای شما خوب است، سخت خواهد بود. اما به هرحال اگر، ثروت واقعی را از این جهان می طلبید، باید سبک فکری مناسب خود را پیدا کنید. به عبارت دیگر، روی چیزی که می خواهید تمرکز کنید، و نه چیزی که نمی خواهید. چرا بیخودی و بدون دلیل اصرار دارید که به مرور بی هدف شکست های مالی تان در ذهنتان بپردازید؟

به کسب و کار اهمیت دهید

قبل از اینکه حتی کمی به آنچه که می خواهید، نزدیک شوید، باید به برخی چیزها اهمیت بدهید. یعنی شما باید در مورد هرآنچه که می خواهید، همه چیز را بدانید. باید تلاش کنید، تمرین کنید، تجربه کسب کنید و کارهای لازم را برای رسیدن به موفقیت انجام دهید.

شما باید کهنگی را کنار بگذارید، اگر به دنبال دنیای جدید حال هستید. اگر واقعا نیاز است که یک لباس جدید بخرید، باید لباس قدیمی خود را کنار بگذارید. با این مسائل کوچک است که به یک ثروت بزرگ دست خواهید یافت. اگر پول بیشتری می خواهید باید به کسب و کار خود اهمیت دهی 

نفرت را کنار بگذارید

همیشه افرادی هستند که بیشتر از آنچه که باید دوست داشته باشند و به عزیزانشان اهمیت بدهند، روی نفرت و دوست نداشتن تمرکز می کنند. اینکه چه کسی به آنها بدی کرده و یا دشمن او است. این را بدانید که تنها نفرت است که نفرت را درک می کند. این را بدانید که شرکت در این چالش که دیگران چه فکری و یا رفتاری در مورد شما دارند، شما را حتما از زندگی کردن محروم خواهد کرد.

بجای تمرکز برروی اینکه چه کسانی را در زندگی تان نمی خواهید، روی کسانی تمرکز کنید که دوستشان دارید. همیشه به دنبال کسانی باشید که به شما در فهم هرچه بیشتر اهدافتان و رسیدن به آنها کمک خواهند کرد. این کار را می توانید با داشتن لیستی از تعدادی از افرادی که حتما می خواهید با آنها در تماس باشید، شروع کنید. به زودی زود، فکر کردن به کسانی که حال شما را بد می کنند را فراموش خواهید کرد، چرا که می فهمید که از همان اول هم آنها در زندگی شما نقشی نداشته اند

بهترین باشید

موفقیت واقعی تنها زمانی بدست می آید که شما در هرآنچه که انجام می دهید، بهترین باشید. هرروز شما یک شانس برای رسیدن به بالاترین سطح عملکردی خود دارید. جایی که شما می توانید از هوش و مهارت و توانایی های خود در بالاترین ظرفیت استفاده کنید. برای بیشتر مردم، تنها استفاده از بخشی از توانایی هایشان، کافی است تا به موفقیت بزرگی برسند.

شما باید یک حرفه را دنبال کنید که به شما اجازه می دهد که در آنچه که انجام می دهید، بهترین باشید. زمانی که نوبت به داشتن کارایی در بالاترین سطح ممکن می رسد، شما باید مطمئن شوید که حتما روی خدمت به مردم تمرکز دارید و نه تنها کسب پول و ثروت. به زودی متوجه خواهید شد که حجم وسیعی از فرصت ها به سمت شما خواهند آمد. این است آنچه که به شما کمک خواهد کرد تا بهترین باشید.  

 فرصت ها بوجودآورنده فرصت ها هستند. اما این فرصت ها برای کسانی هستند که آمادگی شکار آنها را داشته باشند. موفقیت زمانی رخ می دهد که آمادگی با فرصت همراه شود. بنابراین، شما تنها زمانی به موفقیت دست پیدا می کنید که خود را برای آن آماده کرده باشید. زمانی که ذهن آماده باشد، پول خودش می آید.

منبع:https://www.entrepreneur.com/article/270544