شاید برای همه ما جالب باشد که بدانیم، انسان های موفق چگونه با مشکلات رفتار می کنند. زمانی که آنها با موانع غیرقابل نفوذی روبه رو می شوند، این چالش ها و موانع را به آغوش می کشند تا برآنها غلبه کنند. این قدرت و اعتماد به نفس آنها از توانایی آنها در دفع افکار و شرایط منفی، سرچشمه می گیرد.

بنابر یک مطالعه، موفقیت در زندگی، تنها در نتیجه یک تعریف متمایز، بدست می آید. اینکه آیا شما به شکست به چشم شرایطی نگاه می کنید که در نتیجه یک کمبود و یک شرایط غیرقابل کنترل از جانب شما اتفاق می افتد و یا یک اشتباه از جانب شما است که باید برای برطرف کردن آن تلاش کنید. براساس این مطالعه، میزان بالاتری از افراد بودند که با مرتبط ساختن شکست هایشان به کمبودهایشان، دچار افسردگی شده بودند و درمقابل افراد خوش بینی بودند که به شکست هایشان به چشم یک تجربه نگاه کرده بودند و اعتقاد داشتند که در آینده حتما بهتر خواهند شد.

چنین طرز فکری به یک هوش روانی (EQ) بالا نیازمند است. بقای یک طرزفکر موفق، یک فرایند آسان نمی باشد، چراکه عوامل فراوانی برای نابودی آن وجود دارد. این چالش ها افراد را به پایین می کشند، چون به شکل موانعی ظاهر می شوند که غلبه بر آنها غیرممکن است. اما هرگز این چالش ها، افراد موفق را متوقف نخواهند کرد.

:این چالش ها از این قرارند

سن

سن واقعا تنها یک عدد است. افراد موفق به سن اجازه تعریف آنچه را که هستند و توانایی انجام کارهایی را که دارند، نمی دهند. 

سن کم شما، افراد را به این وامی دارد که به شما بگویند که چه کار کنید و چه کار نکنید. به آنها گوش ندهید، همانگونه که افراد موفق گوش نمی دهند. آنها قلب ودل خود را دنبال می کنند و به ذوق و علاقه شان اجازه رهبریت می دهند و نه به بدن مادی که در آن هستند.   

آنها دل و قلب خود را دنبال می کنند و به شوق و علاقه شان اجازه رهبریت می دهند و نه به بدن مادی که در آن هستند.

دیگران چه فکری می کنند

زمانی که رضایت شما از خود در رضایت دیگران از شما باشد، دیگر مدیر سرنوشت خود نخواهید بود. زمانی که می توانید واکنش های خود نسبت به آنچه که دیگران در مورد شما فکر می کنند را خاموش سازید، پس این افکار نمی توانند کمال و سعادت شما را مرتبط با خود سازند. از این طریق، دیگر اهمیتی ندارد که مردم چه می گویند و چه می اندیشند و چه می کنند وعزت نفس شما دست خود شما خواهد بود. افراد موفق می دانند که اهمیت دادن به افکار دیگران و آنچه که می گویند، اتلاف وقت و انرژی است. زمانی که آنها حس خوبی در رابطه با آنچه که می کنند دارند، به نظرات هیچ کس دیگری اجازه کنترل احساسات و عواطفشان را نمی دهند.

اهمیت ندارد که دیگران در یک لحظه به خصوص در مورد شما چه فکری می کنند، تنها یک چیز درست است، خوب بودن و یا بد بودن شما را آنها تعیین نمی کنند.

افراد سمی

افراد موفق به یک دیدگاه ساده اعتقاد دارند: شما معدل ۵ شخصی هستید که بیشتر زمان خود را با آنها می گذرانید. چند لحظه تفکر کنید، موفق ترین کمپانی های تاریخ، توسط شریکان بااستعدادی راه اندازی شده اند. استیو جابز و استیو وزنیاک، بنیانگذاران اپل که در یک محل سکونت زندگی می کردند. بیل گیتس و پال الن که همدیگر را در مدرسه ابتدایی دیده بودند و سرگی برین و لری پیج، بنیانگذاران گوگل، که همدیگر را در استنفورد دیده بودند. درست مثل افراد بزرگ که به شما کمک می کنند که از حداکثر توانایی های بالقوه خود استفاده کنید، افرد سمی به همان اندازه شما را به سمت مقابل این توانایی ها هدایت می کنند. اگر شما از جایگاهی که در زندگی دارید، ناراحت هستید، فقط نگاهی به اطراف خود بیندازید. اغلب مواقع، افرادی که پیرامون خود جمع کرده اید، دلیل اصلی مشکلات شما هستند. هرگونه شرایط و امواج منفی را که تصور کنید از جمله استرس، افراد سمی برای شما ایجاد می کنند که در تمامی زمینه ها باید از آنها اجتناب کرد.

شما هیچگاه به حداکثر پتانسیل خود نخواهید رسید، مگر اینکه پیرامون خود را با افراد درستی پر کرده باشید.

ادامه در پست بعد...

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/248718