۱- وسواس درباره پول را متوقف کنید

زمانی که این کار با منطق در تضاد هست، پس یک تمرکز خوب لازم است برای اینکه بفهمید چقدر از کارهایی که سرمایه تان را رشد می دهد از توجهتان دوره شده، سپس چشم اندازتان را تغییر دهید. پول را نخستین هدف در نظر نگیرید بلکه نتیجه فرعی یک کار در نظر بگیرید.

۲- پیگیر افرادی که به آنها کمک می کنید باشید، حتی کمک کوچک

بیشتر افراد موفق، چه از لحاظ مالی چه از لحاظ دیگر، به طور قابل توجهی به دیگران کمک می کنند. آن ها فوق العاده در درک دیگران خوب هستند و انها را در رسیدن به اهدافشان کمک می کنند. آنها می دانند که در نهایت موفقیتشان به موفقیت اطرافیان شان بستگی دارد. بنابراین آنها سخت کار می کنند تا اطرافیانشان را موفق سازند: کارمندانشان، مشتری هایشان، فروشندگان و … .

۳- به پول های میلیونی فکر نکنید، بلکه به خدمات رسانی به میلیون ها نفر فکر کنید

وقتی شما مشتری های کمی دارید و هدف شما به دست آوردن پول زیاد باشد، شما به فکر دستیابی به پول از همین تعداد اندک مشتری می نمایید. ولی وقتی به خدمت رسانی میلیون ها نفر فکر کنید، مزایای دیگری هم دارد. بازخوردی که از این موضوع می گیرید خیلی بزرگ است. شما کارمندان زیادی را استخدام می کنید و از تجربه ها و مهارت هایشان بهره مند می شوید. و در زمانش تجارت شما به جاهایی می رسد که شما خوابش را هم نمی دیدید. چون مشتری ها و کارمندانتان شما را به جایی رساندند که نمی توانستید تصور کنید. به میلیون ها نفر کمک کنید و اتفاقا کمک فوق العاده ای بکنید، می بینید که پول به دنبالش می آید.

۴- کسب درآمد را راهی برای ساختن چیزهای دیگر در نظر بگیرید

معمولا ۲ گروه افراد وجود دارند: یک گروه که چیزهای را درست می کنند چون می خواهند به پول برسند. هرچه بیشتر می سازند پول بیشتری کسب می کنند. چیزی که درست می کنند زیاد مهم نیست چون تا زمانی درست می کنند که کسب درآمد کنند.

گروه دیگر می خواهند پولدار شوند چون به آنها امکانات این اجازه را می دهد که چیزی بسازند. آنها می خواهند تولیداتشان را بهبود و مسیرشان را توسعه دهند. می خواهند کتابی بنویسند، آهنگی بسازند یا فیلمی درست کنند. آنها عاشق کارشان هستند و پول را تنها وسیله رسیدن به اینها می دانند.

پیدا کردن محصول مورد علاقه مردم امکان پذیر است و با فروش آن ها می توان کسب درآمد کرد، بیشتر تجارت ها از این راه بهره مند می شوند و پول حاصل از آن سرمایه گذاری مجدد می کنند.

ما فیلم را برای به دست آوردن پول نمی سازیم. بلکه برای ساختن فیلم های دیگر به دست می آوریم.

 "والت دیسنی"

۵- یک کار را بهتر از دیگری انجام دهید

کاری را که در آن ماهرتر از بقیه هستید انتخاب کنید. دیوانه وار بر روی آن کار تمرکز کنید. ادامه دهید. یاد بگیرید. تمرین و ارزیابی کنید. بهبود دهید. بدون تعارف (ولی نه خودآزارانه) از خود انتقاد کنید ولی به خود اطمینان دهید که برای بهبود آن از هر جهت تلاش خواهید کرد.

افراد موفق از نظر مالی یک کار را بهتر از بقیه اطرافیانشان انجام می دهند. برتری، پاداش خوبی به ارمغان می آورد: احترام، احساس خوب، مکمل بودن و حس خوب موفقیت. همه اینها مواردی هستند که با پول به دست نمی آیند.

۶لیستی از ۱۰ فردی که در جهان در این یک کار موفق بودند را تهیه کنید

چگونه آن ۱۰ نفر را انتخاب می کنید؟ چطور تشخیص می دهید که کدام بهترین است؟ چطور موفقیتشان را اندازه گیری می کنید؟ آن معیارها را در نظر بگیرید و مسیرتان را برای پیشرفت و بهترین بودن آماده سازید.

اگر نویسنده هستید از رتبه بندی Amazon استفاده کنید. اگر موسیقیدان هستید از دانلودهای iTunes استفاده کنید. اگر برنامه نویس هستید، تعداد افرادی که از نرم افزارهای شما استفاده می کنند معیار مناسبی است. اگر شما رئیس هستید تعداد افرادی که آموزش می دهید معیار خوبی است. اگر فروشنده آنلاین هستید نسبت تعداد خرید به بازدیدکنندگان یا میزان مکالمه معیار شما می تواند باشد.

۷به طور مداوم روند پیشرفت تان را پیگیری کنید

ما هر چیزی را که بسنجیم بیشتر به آن علاقه مند می شویم. پس جریان کارتان را با اندازه گیری میزان موفقیت حداقل هفته ای یک بار، به پیش ببرید. شاید شما تعداد افرادی را که به آن ها کمک کرده اید را بسنجید یا احتمالا تعداد افرادی که به آن ها خدمات رسانی کرده را بسنجید. شاید شما کلید گام های موفقیت خود را برای برتر بودن در طی مسافرت ارزیابی کنید و شاید هم ترکیب همه این ها باشد.

۸-عاداتی ایجاد کنید که روند پیشرفت شما را تضمین کند

هرگز فراموش نکنید که رسیدن به هدف با ایجاد عادات و روال معمول پایه گذاری می شود. در نظر بگیرید که می خواهید کتاب ۲۰۰ صفحه ای بنویسید. این هدف شماست. سیستم دستیابی به هدفتان باید این باشد که شما روزی ۴ صفحه بنویسید، این کار یعنی عادت و روال. با آرزو و امیدواری توخالی نمی توانید به هدفتان برسید، بلکه بایستی صادقانه به عاداتتان عمل کنید تا به هدفتان دست یابید.

یا برای مثال بگویید که می خواهم ۱۰۰ مشتری به فروشگاهم جذب کنم. این هدفتان است. روالتان این باید باشد که کلیپ و تبلیغات جدید برای آنچه که برنامه تان هست، ایجاد کنید. به روال کار بچسبید و اگر تبلیغات و کارهایتان خوب باشد می توانید مشتری های موردنظر را جذب کنید.

آرزوها و امیدها نیست که شما را به اینجا می رساند، بلکه باید صادقانه روال کارتان را دنبال نمایید. هدف را مشخص کنید، کارهای روتین که دستیابی به هدف را در پی دارد انجام دهید، سپس صادقانه جریان کار را پیش ببرید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/236687

برداشت آزاد خودم از این موضوع.