زمانی که باید یک کار را انجام دهید، انجام دهید و بهانه نگیرید، چرا که بهانه گیری، شما را از رویاهایتان دور نگه می دارد. این هشت بهانه حتما شما را متوقف خواهد کرد:

من به اندازه کافی تحصیل کرده نیستم

بسیاری از افراد جامعه،‌ زمانی که یک کار را آغاز نمی کنند، تنها دلیلشان نداشتن یک مدرک دانشگاهی است. یعنی در واقع همه ما به این عادت کرده ایم که قبل از شروع هر کاری و شغلی، حتما باید به دانشگاه و مدرسه رفته باشیم و به این ترتیب همه ما خود را از برنده شدن در یک مسابقه مهم کسب وکاری محروم می کنیم. این افراد فکر می کنند که هرکسی در این جهان به میزان دوبرابر بیشتر از آنها باهوش تر است. تنها چیزی که به آن نیاز دارند، اعتقاد و ایمان به خود است. همه ما به اندازه کافی باهوش هستیم. در واقع ما نابغه هستیم. در واقع همه ما به هم نیاز داریم. اگر راهی برای استفاده از نبوغ خود پیدا کنیم، فرسنگ ها به آنچه که باید باشیم نزدیک تر شده ایم.

من تجربه کافی ندارم

برخی از مردم، تنها به این دلیل که فکر می کنند تجربه کافی ندارند، به دنبال رویاهای خود نمی روند. یعنی در واقع خود را به اندازه کافی خوب نمی بینند. در واقع این افراد یاد گرفته اند که با موقعیت خود سازش کنند و سال ها و سال ها برای یک حقوق خیلی ناچیز بدوند. اما نمی دانند که به اندازه کافی خوب هستند که بیشتر حقوق بگیرند. همه ما تجربه کافی را داریم. یعنی تجربه زندگی و می توانیم این تجربه را برای هر نوع شغل و فعالیتی به کار بگیریم.

من خیلی پیر و یا خیلی جوان هستم

سن اصلا مهم نیست، مگر اینکه شما فکر کنید که مهم است. بسیاری از مردم به دیگران اجازه می دهند که به آنها بگویند شما خیلی پیر و یا خیلی جوان هستید. این بهانه حتما شما را به بهانه گیری های دیگر سوق می دهد

من سلامتی لازم را ندارم

اگر کسی به خاطر موقعیت جسمی اش از انجام برخی کارها اجتناب می کند، دلیل آن شرایط فیزیکی نیست بلکه طرز فکر محدود است. خود را دست کم نگیرید و سلامتی خود را در بهترین شکل ممکن تصدیق کنید. هلن کلر، نابینا و ناشنوا و لال بود، اما هلن کلر شد. شما هرکاری را می توانید انجام دهید اگر تنها ذهن و قلب خود را وقف آن کنید.

من زمان کافی ندارم

افرادی که زمان کافی ندارم در واقع نمی خواهند که داشته باشند. آنها می خواهند موفق شوند اما آن را اولویت اول قرار نمی دهند. همه ما زمان کافی داریم. حرف اصلی این افراد در واقع این است که نمی دانند که چگونه باید آغاز کنند. تنها چیزی که لازم است گذران چند ساعت به مطالعه کتاب واستفاده از برخی برنامه ها است. اگر در روز یک ساعت آزاد ندارید، پس اصلا زندگی ندارید. اگر برای رویاهای خود زمان ایجاد کنید، مثل یک پازل همه چیز در کنار هم قرار خواهد گرفت. بسیاری از افراد حاضر هستند که یک کار را انجام بدهند اما چون فکر می کنند که خیلی دیر شده است، آن را انجام نمی دهند.

هیچ کسی من را حمایت نمی کند

بسیاری از مردم زمانی که موفق نمی شوند، به سرزنش همسر و فرزند و دوست و خانواده می پردازند، اما در واقع تنها کسی که باید سرزنش شود خود آنها است. بهانه این افراد، نبودن در جایگاه درست است. اگر شما پشتیبان ندارید، خوب به دنبال آن بگردید. افرادی که در اطراف شما هستند شاید نیت درستی برای کمک رسانی به شما داشته باشند اما شاید مسیر درستی را به شما نشان ندهند. شما باید ساعیانه به دنبال افرادی باشید که افکارشان در جهت اهداف شما باشد. دیگران بیشتر از آنچه که شما به دنبال آنها باشید، به دنبالتان هستند.

من پول کافی ندارم

این بهانه می تواند بزرگترین بهانه این لیست باشد. در واقع، افراد بهانه های دیگر را ایجاد می کنند تا به این بهانه نرسند. در واقع همه ما پول داریم، اما باید یاد بگیریم که چگونه از آن استفاده کنیم. بیشتر مردم نمی خواهند که از خلاقیت خود برای عملی کردن رویاهای خود استفاده کنند. درست است در آغاز کار باید وام بگیرید، زیر قرض بروید، اما تنها با داشتن ایمان به برنامه و هدفتان می توانید این قرض ها را پرداخت کنید. شما می توانید موفق شوید، اگر راهی برای بدست آوردن پول برای رسیدن به رویاهایتان پیدا کنید. همه ما هرروز به پول فکر می کنیم، اما باید درست فکر کنیم. اگر ذهن ما درست باشد، پول خودش خواهد آمد.

من در جنسیت و نژاد درستی نیستم

زنان بسیاری هنوز احساس می کنند که برده هستند و در زیر یک سقف شیشه ای محدود کننده قرار دارند. به گفته اپرا، فضیلت، بهترین مانع برای تبعیض نژادی و جنسیتی است. واقعا جهان پیرامون ما به نژاد و جنسیت ما کاری ندارد. تنها چیزی که می بیند و نیاز دارد تلاش شما و استفاده از نبوغتان است.

خوب شما کدام یک از این بهانه گیری ها را می کنید؟  

اگر این کار را می کنید، قبل از آنکه خود و رویاهای خود را نابود کنید، دست به کار شوید. هیچ چیزی در این جهان وجود ندارد که بتواند شما را متوقف کند، به جز خودتان. زمانی که این بهانه گیری ها را کنار بگذارید، حتما قادر خواهید بود یک زندگی نامحدود و آزاد و سرشار از تجربه خوب را برای خودتان فراهم کنید. به یاد داشته باشید، اگر به خودتان ایمان داشته باشید،‌ هرکسی در جهان به شما ایمان خواهد داشت.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251480