وقتی بعد از یک روز کاری پشت کامپیوترتان می نشینید ممکن است با انبوهی از ایمیل ها روبرو شوید که باز کردن تمامی آنها وقت گیر باشد. در ادامه به ۳ راهکار تقسیم بندی زمان اشاره می کنیم تا بهترین بهره را از زمان تان ببرید.

۱- با ایمیل آغاز کنید.

لازم نیست که حتما در یک روز همه ایمیل هایتان را باز کنید. برای خود زمان تعیین کنید. مثلا یکبار صبح از ساعت ۸ تا ۸:۳۰ و یکبار هم بعدازظهر از ساعت ۳ تا ۳:۳۰ ایمیل های خود را چک کنید. همیشه از پیام های قدیمی تر موجود در اینباکس تان شروع به باز کردن ایمیل هایتان نمایید.

۲- جستجوی خود را تقسیم بندی کنید.

چند ابزار عالی وجود دارند که شما می توانید برخی از موارد حواس پرت کننده اینترتی را حذف کنید. از آن جمله می توان به AdBlock Plus مربوط به کروم اشاره نمود که به شما اجازه می دهد تصاویر پرنور صفحه تان را خاموش نگه دارید. پس همیشه زمانی را صرف جستجوی موضوعات مهم کاری خود نمایید. و از کلیک کردن پشت سرهم برلینک های متعدد خودداری کنید.

۳- زمان ملاقات ها و تلفن های تان را تقسیم بندی نمایید.

بیشتر زمان تلف شده در طول روز مربوط به تلفن ها یا ملاقات های بی اهمیت است. لازم نیست در طول روز وقت تان را صرف کارهایی که درآمدزا نیستد بکنید. در حقیقت شما باید برای هر کاری که می خواهید انجام دهید، زمان تان را تقسیم بندی کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر زمان تان را بهتر تقسیم بندی کنید، موثرتر و کارآمدتر خواهید بود.

منبع: 

 http://www.entrepreneur.com/article/251135

برداشت آزاد خودم از این موضوع.