هر کسب و کاری با امید آینده ای روشن شروع به کار می‌کند، ولی برخی شرکت‌ها نمی توانند اعتبار مناسبی را برای خود شکل داده و یا هنگام بالا رفتن از نردبان کسب و کار، موانع پیش روی را از سر راه بردارند.

توهین کردن به مشتریان

شوخی‌های بیجا، کلیشه‌ای و یا رئیس وار رفتار کردن در قبال مشتریان به ندرت به عنوان یک روش برندینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی می‌توان از توهین‌های تصادفی هم دوری کرد. یک شرکت بزرگ و تیم بازاریابی آن باید اطمینان حاصل کند که پا روی کفش دیگری نمی گذارد. در حقیقت اگر کمپین شما باعث توهین به مشتریان خاصی می‌شود، اگر این مشتریان را شناسایی کنید، می‌توانید برای بازار خود نیچ مناسبی پیدا کنید.

زیادی سفت و سخت بودن

مدیرعامل GoDaddy، شرکت معتبر در زمینه خدمات میزبانی و دامنه وب، باب پارسونس، یک رهبر خلاق است. او نه تنها همان کسی است که ایده‌ی دختران GoDaddy را خلق کرد، بلکه وی در مصاحبه ای با مجله‌ی Inc در مورد استراتژی تبلیغات خود گفت که هیچ بودجه‌ی تبلیغات واقعی وجود نداشت. به زبان ساده باید گفت که آغوش باب پارسونز همیشه به روی فرصت‌های جدید باز است، حتی آن ‌هایی که در دقیقه‌ی نود به سراغش می‌آیند. اینکه به خود اجازه دهید تا با مشت‌هایی که می‌خورید بچرخید، امری ضروری است. زمانی که می‌خواهید اعتبار خود را به صورت انعطاف پذیر شکل دهید، دیگران هم می‌خواهند با شما کار کنند.

انتخاب اسم ضعیف

انتخاب اسم مناسب برای شرکت شما باید قبل از وب سایت‌ها، کمپین‌های مارکتینگ، و متریال‌های چاپ شده صورت گیرد. برای بسیاری شرکت‌ها، نام بیانگر کسب و کاری است که انجام می‌دهند. ممکن است برای این کار با کلمات بازی کنید و یا از خود صنعتی که در آن فعال هستید ایده بگیرید. هر اسمی که دارید، باید نمایانگر شرکت شما باشد. تغییر نام شرکت مشتریان را گیج کرده و امری پر هزینه است. از آنجایی که نام شرکت شما در خیلی جاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس مسائل زیر را در نظر بگیرید:
خیلی بلند یا خیلی کوتاه است؟
هجی کردن آن کار دشواری است؟
آیا زیادی متداول است؟ مانند «جان اسمیت»؟
آیا می‌توانید از آن به عنوان نام یک دامنه استفاده کنید؟ برای مثال Who Represents ممکن است نام کسب و کاری خوبی باشد ولی whorepresents.com شاید خیلی نام مناسبی برای دامنه نباشد.نام شرکت خود را قبل از اینکه روی کارت‌های ویزیت و کارت‌های شرکت چاپ کنید با دوستان، خانواده و دیگران آزمایش کنید.

به قول خود عمل نکردن

درست است که شرکت شما نمی خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود، ولی می‌توانید از برندینگ افراطی کمپین‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری درس‌های زیادی بیاموزید. کمپین‌های سیاسی مانند کمپین اوباما در سال ۲۰۰۸ حاوی ایده‌ها، قول‌ها و امیدهای زیادی بود. در واقع ایده‌ی بله ما می‌توانیم بود که اوباما را به کاخ سفید رسانید، ولی بعدها واقعیت فرا رسید. اوباما نمی توانست تمام وعده‌ها را به واقعیت تبدیل کند. حتی وقتی که چیزهای خیلی خوبی را به زبان می‌آورید، مردم باز هم چیزهای منفی برای گفتن دارند، بنابراین بهتر است که وعده‌هایی را مطرح کنید که بتوانید از همان ابتدا عملی کنید.

نبود شور و ذوق

چه چیزی باعث عدم خوشحالی مشتریان شما می‌شود؟ چه مشکلی از آن‌ها را می‌توانید حل کنید؟ زمانی که بتوانید به این سوالات پاسخ دهید، آنگاه تبلیغات و برندینگ شما سر جای خودش قرار می‌گیرد و به صورت موفقی انجام می‌پذیرد. چیزی که مشتریان را نگران می‌کند همان چیزی است که باعث می‌شود سر کیشه را شل کنند، ولی اگر خالی از عواطف و شور و ذوق باشید، به جای اینکه آن‌ها را ترغیب کنید، فرصت را از دست داده اید. به علاوه، همه دوست دارند که این حس را داشته باشند که با یک انسان واقعی حرف می‌زنند و نه یک کامپیوتر یا یک روبات. این همان جایی است که نشان دادن عواطف باعث می‌شود که از دیگران متمایز شوید.

منبع:

http://addicted2success.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.